Mit jelent be O'Leary?
Ismét kivonulhat Magyarországról a Ryanair − értesült a Napi Gazdaság, de a lap rögtön hozzáteszi: egy másik forgatókönyv szerint nem hagyja el Ferihegyet a légitársaság, hanem veszteségei miatt csökkenti budapesti aktivitását, ugyanakkor a cégvezető kommunikációját ismerve az sem kizárt, hogy valami apróbb terjeszkedésről kíván beszámolni, mint legutóbb, amikor „világuralomra törésének” tervei között emlegette, hogy a téli menetrendben járatot indít Budapest és Frankfurt-Hahn között.
A Ryanairtől a működés visszafogása sem lenne meglepő hír, a cég ugyanis általában különösebb előzmények nélkül bezárja (szünetelteti) a veszteséges útvonalakat, mint történt az a társaság februári visszatérésekor, amikor a beharangozott 32 járatból rövid idő után 28 lett – emlékeztet a lap. A Ryanair általában a téli menetrend idején vezet be ilyen költségcsökkentő megoldásokat, ekkor akár a gépek ötödét is a földön tartja, a dolgozók egy részét pedig szabadságra küldi. Úgy tudjuk, a társaságnak komoly, több tíz millió eurós veszteséget okozott eddig a Wizz Airrel a budapesti piacért vívott árháború.
Budapest elhagyása azért sem lenne meglepő, mert a Ryanair hasonlót már meglépett, amikor 2010-ben elment a magyar fővárosból, akkor a cég a magas reptéri tarifákra hivatkozott. A vezérigazgató egyébként szinte minden alkalmat megragad arra, hogy kritizálja a ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airport Zrt.-t az általa magasnak tartott díjak miatt, szerinte a reális ár kétszeresét kérik szolgáltatásaikért – teszi hozzá a lap. A tarifák nemrégiben is változtak (ezeket a légügyi hatóság hagyja jóvá). A BA jelenlegi tarifái nem érik el a hatósági plafont, szakértők szerint a budapesti árak a régióban átlagosnak tekinthetők, azaz bizonyos országokban többet, máshol kevesebbet kell fizetni a reptéri szolgáltatásokért.