Mire pályázunk a CEF-ben?
A Magyar Közlöny legfrissebb számában több, a vasútfejlesztési pályázatokkal kapcsolatos kormányrendeletet találunk. Ezek szernt a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) által vasútfejlesztésre jutó összegekből Magyarország pályázatot nyújt be a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítására, a monori (100a) vasútvonallal párhuzamos, két megelőző vágány megépítésével. A Déli Összekötő vasúti híd felújítása, a harmadik vágányt hordó hídszerkezet kialakítása is napirendre került, hasonlóképp a Gubacsi vasúti híd átépítésének megvalósítási tanulmányához. A 80a vasútvonalat Keleti pályaudvar–Kőbánya felső és Rákos–Hatvan között újítanák fel, azaz a Körvasút kiágazása egyelőre kimarad, és előkészítik az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítését is. Összesen harmincöt (a számok alapján a tíz 470-es és a huszonöt Traxx), a főbb áruszállítási korridorokon és a TEN-T hálózaton közlekedő mozdonyra telepítik az ETCS L2-BL2 fedélzeti berendezéseket, ez az ausztriai és romániai teljes engedélyezéssel is együtt járna.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!