Mégsem lesz teljes körgyűrű az M0-ásból?

iho/közút   ·   2018.12.10. 13:45
400M0cimlap

Szeptemberben még arról szóltak a hírek, hogy az M0-ás autóút építése tovább folytatódhat: az M0–M1 csomópontja és a 10-es főút közötti, nyugati szakaszon a tervek szerint 2020-tól kezdődnének meg munkálatok. Habár a területrendezésről szóló törvényjavaslat – mely már az országgyűlés elé is került – az Ország Szerkezeti Tervében (Terv) a jövőben létrehozandó gyorsforgalmi utak között jelzi a szakaszt, egy parlamenti bizottsági módosítás felülírná ezt a rendelkezést, és kivenné a Budaörsöt Budapest II. kerületével Budakeszi és Nagykovácsi mellett haladva összekötő útvonalat a törvényből – adja hírül a Menedzsment Fórum. A lépésre azért kerülhet sor, mivel nem történt meg a szakasz részletes szakági tervezése.

A jelek szerint egyelőre mégsem épülhet meg az M0-ás nyugati részének Budaörs és a II. kerületi szakasza (forrás: NIF Zrt.)

A szakasz megvalósítási tanulmányának tervezőit már szeptemberben kiválasztotta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.: az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta győztes konzorcium 396 millió forintért végezheti el a feladatot. A tervek szerint az M0-ás nyugati szakaszán húsz kilométer hosszan, kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű utat hoznának létre, mely az M1-es autópályát a 10-es úttal kötné össze. Azonban mivel a budai hegyek között több alagutat és viaduktot is ki kellene majd alakítani, mindenképp jelentős építési költségekkel kell számolni.

A Terv része marad viszont az északi szakasz: a hét kilométer hosszú út Solymártól vezetne az M0-ás északkeleti végpontja és a 11-es főút budakalászi csomópontjáig, Pilisborosjenő, Üröm, valamin Budapest III. kerületi, békásmegyeri városrésze határában.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek