Megkötötte a BKK és a BKV az új közszolgáltatási szerződést

iho/vasút   ·   2012.04.28. 12:49

Miután pénteken aláírta Tarlós István főpolgármester a kormánnyal kötött hosszú távú megállapodást a tömegközlekedés finanszírozásáról, a közgyűlés szerdai döntése nyomán megkötötték a főváros és a BKK közötti, az összes közlekedési ág irányításáról és finanszírozásáról 15 évre szóló új szerződést is. Ez megadta a BKK-nak azt a felhatalmazást, mely alapján péntek este Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató aláírták a BKK és a BKV közötti új, nyolc évre szóló közszolgáltatási szerződést, mely a BKV stabil és jogszerű működését biztosítja a jövőre nézve – tudatta az ihóval a BKK.

A szerződések megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézmény átalakítási folyamata, mely a BKK létrehozásával az elmúlt 44 évben a legmélyrehatóbb és átfogóbb változást hozta a budapesti közlekedésszervezésben. A BKK létrehozása jelentős hatékonyságjavulást, négymilliárd forint éves megtakarítást, több mint 50 milliárd forint új közlekedésfejlesztési uniós forrást és új, egységes közlekedési szemléletet hozott Budapest közlekedésének szervezésébe, fejlesztésébe.

Az új közszolgáltatási szerződésben szigorú bonus/malus és kötbérrendszer szerepel, mely a BKV-t a járatkimaradások csökkentésére és a tisztaság, a színvonal javítására anyagilag is ösztönzi. Mindemellett a BKV mostantól az uniós szabályok szerint tételes költségelszámolásra kötelezett a megrendelő felé, így a társaság gazdálkodása a korábbinál sokkal ellenőrzöttebb lesz. A BKV finanszírozása az uniós szabályok szerint az indokolt költségek alapján történik, szigorú költségellenőrzés alapján.

Az új közlekedésirányítási modell alapján 2012. május 1-től a BKK látja el a következő feladatokat a BKV helyett:
– közösségi közlekedési szolgáltatásszervezés, a hálózat, járatok, menetrendek meghatározása;
– közszolgáltatási szerződések megkötése BKV-val és versenyeztetett szolgáltatókkal;
– viteldíj-rendszer fejlesztése, javaslattétel a változtatásra;
– jegy- és bérletértékesítés, ellenőrzés;
– forgalomirányítás, rendkívüli forgalomfelügyelet.

Mindez azt is jelenti, hogy a BKV helyett a BKK értékesíti és ellenőrzi a jegyeket és bérleteket május 1-jétől, de természetesen a korábban megvett bérletek és jegyek változatlanul érvényesek. A BKV-tól április 30. előtt megvásárolt jegyek 2013. december 31-ig használhatók fel.

A feladatátvétel nyomán közel 1200 fő a BKK-nál folytatja munkáját, a munkáltatói jogutódlásról a BKK és a BKV pénteken megállapodást kötött az összes érintett szakszervezettel. Az új közlekedésirányítási modellben a BKV végzi továbbra is a járatok és a közlekedési rendszer üzemeltetését, tehát a járművek és az infrastruktúra karbantartásával foglalkozók, a járművezetők és az üzemeltetést megszervezők továbbra is a BKV állományában maradnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.