Megjelent a Lánchíd, a Váralagút és a villamos-aluljáró felújításának ajánlattételi felhívása

MTI/iho   ·   2018.10.10. 11:15
lanchid_duna_hid_kislid

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint a Lánchíd felújítása során újjáépítik a közúti pályalemezt, a megmaradó acélszerkezeteket kijavítják és korrózióvédelemmel látják el, restaurálják a korlátokat, a kőoroszlánokat, a kőcímereket, a kőfeliratok és a kőfelületeket. A gyalogosjárdák körülbelül nyolcvan centiméterrel szélesebbek lesznek a mostaninál, ehhez igazodni fognak a mederpillérek körüli erkélyek, a hídfők és a kőoroszlánok talapzatai. Megújulnak a dilatációk, a lehorgonyzókamrák és a hajózási jelzések, átépítik, szélesítik a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárókat.

A hídon új, gazdaságos és környezetbarát LED-technológiás közvilágítás épül ki, a díszvilágítás képes lesz egyedi színek megjelenítésére nemzeti vagy fővárosi ünnepek alkalmával. Felújítják a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat is, emellett gyalogos-átkelőhely létesül a pesti hídfő északi és déli járdája között. A Lánchíd pesti hídfője alatti villamos- és közúti aluljáróban a megerősített falazatokra új födém épül, a támfalak magassága a dunai árvízszinthez igazodik, valamint megújul a Széchenyi téri és az Eötvös téri villamosmegálló is.

A Váralagút felújítása során részlegesen visszabontják a mozaikburkolatot és az új, teherbíró vasbeton falazat megépítése után új mozaikburkolat épül, új ventilátoros légcserélési rendszert építenek ki, a közvilágítás LED-technológiás lesz. Átépítik a pályaszerkezetet is, mivel módosul a „forgalmi űrszelvény”: a teljes szélessége 9,5 méter lesz, amely magában foglalja a 1,5 méter széles járdát és mindkét irányban a kerékpársávot is.

A beruházáshoz kapcsolódóan megkezdődhet a Clark Ádám tér, a Széchenyi István tér és a József Attila utca felújítása, továbbá a Vigadó térnél kialakítandó, az alsó rakpartot lefedő, közösségi térként funkcionáló terasz megvalósításához szükséges koncepcióalkotás is. A megjelent ajánlati felhívás alapján a közbeszerzési eljárás lezárása után a tervek szerint a tényleges kivitelezési munka 2019 őszén kezdődhet el és huszonnégy hónappal később fejeződhet be. A Lánchídon és a Váralagútban gyalogosan huszonnégy hónapon, járművel tizennyolc hónapon át nem lehet majd közlekedni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.