Megint lezuhant egy példány, de gyártják a gépet
Nem részletezett technikai probléma miatt lezuhant egy M346-os kétüléses olasz kiképzőgép, és ezzel a gyártó, az Alenia Aermacchi az amúgy sikeres típus három prototípusából már a másodikat vesztette el.
A szűkszavú gyári közlemény szerint a gépen csak egy pilóta repült, aki sikeresen katapultált, és a lezuhant gép nem okozott sérüléseket a földön sem.
A baleset húsz perccel felszállás után történt, a gép a Turin-Caselle repülőtérről indult és a Cuneo és Savona tartományok határán, Val Bormidánál zuhant le. Az esemény kivizsgálását megkezdték.
Az első prototípus elvesztése igen komoly nemzetközi visszhangot váltott ki, ugyanis 2011-ben a gép a Dubaj Airshow lezárása után, hazarepülés közben zuhant le. A baleset pontos okáról akkor sem beszéltek, csak annyit mondtak, hogy az a prototípusokkal kapcsolatos, és hogy a sorozatban gyártott példányokat a probléma nem érinti.
Az orosz Jak–130 sárkányára alapozott kétüléses sugárhajtású szubszonikus kiképzőgép mindeközben komoly sikereket aratott a nemzetközi piacokon, az olasz légierő rendelésén túl sikerült eladni a típust az izraeli és a szingapúri légierőnek. Az olaszok most tesztelik az első leszállított sorozatgyártású példányokat.
Az Aviation Week arra emlékeztet, hogy a gépek elvesztése abból a szempontból sem túlságosan szerencsés, hogy az olasz gyártó az egyik esélyese lehet a legnagyobb kiképzőgéptendernek: az Egyesült Államokban régóta készülnek a T–38-asok lecserélésére, és ez csaknem 350 repülőgépet jelent. A BAE Systems az amerikai Northrop Grummannel társul a Hawk amerikai változatával, amelynek haditengerészeti verziója, a T–45-ös Goshawk egykor megnyerte a US Navy tenderét, a Lockheed Martin pedig a koreai KAI T–50-esét „amerikanizálná” a tenderre. A versenypályázatot azonban a költségvetési megszorítások miatt csak 2014-ben írják majd ki.
Ugyancsak kellemetlen az időzítése a balesetnek amiatt, hogy az Alenia Aermacchi épp a napokban ünnepelte a Macchi gyár 1913-as alapításának évfordulóját, vagyis fennállásának száz évével ez a repülőgépgyár a legrégebbi a most is létezők közül.