Másfélszázados évforduló

iho   ·   2015.10.01. 16:15
00kicsi

Immár a harmadik üzemeltetője van a vonal egy részének: még a Déli Vasút építette és helyezte üzembe 1865. szeptember 20-án. A vasútvonal a kezdetektől fogva komoly szerepet játszott a Bécs–Adria összeköttetésben. Az átadást követően elsőként a Déli Vasút 511-es pályaszámú mozdonya haladt végig, 65 kilométer per órás (a korabeli viszonyokhoz képest elég magas) sebességgel.

Egervár-Vasboldogasszony, az egyik legszebb felvételi épület a vonalon<br>(forrás: vasutallomasok.hu)

A Déli Vasút államosításával a teljes vonal a MÁV tulajdonába ment át, a Sopron–Szombathely szakaszt a GYSEV 2001. december 1-jétől üzemelteti, a következő évben villamosította is. A vonalon – a szentgotthárdi vonallal együtt – 2011-ben készültek el a teljes rekonstrukcióval, amelynek során a pálya és az állomások, utasforgalmi létesítmények is megújultak.

A déli szakasz Zalaszentivánig tartó részének üzemeltetése 2011-től a GYSEV feladata, ez szorosan kapcsolódik a zöld-sárga vasúttársaság koncepciójához, amellyel – ahogyan ez a vonal építésekor is a fő feladat volt – a Bécs–Adria összeköttetést, a jelenlegi, Ausztrián át futó vonalak alternatíváját kívánták létrehozni.

Emléktábla avatása Szombathelyen<br>(forrás: GYSEV)

Az ünnepségen Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója és Lukács György, a MÁV szombathelyi területi igazgatója emlékezett meg a százötven éves múltról, a szombathelyi felvételi épület oldalán emléktáblát is avattak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek