Marad a Balaton Volán Veszprémben
Tavaly novemberben Veszprém város önkormányzata pályázatot írt ki a helyi közlekedés ellátására 2013-tól kezdődően tíz évre. A korábbi szolgáltató Balaton Volánon kívül a Bajáról és Tolna megyéből ismert Orangeways és a VT-Transman is jelezte indulási szándékát. Utóbbi végül visszalépett, arra hivatkozva, hogy a rövid határidő alatt nem lehetséges a megfelelő mennyiségű autóbusz beszerzése.
Sokáig az Orangeways tűnt befutónak, ugyanis a Balaton Volán által kért 499 forintos kilométerenkénti díj helyett mindössze 427 forintért vállalták volna az üzemeltetést, ráadásul mindezt 45 új, alacsonypadlós, CNG üzemű autóbusszal. Nagy valószinűség szerint a Baján megismert ukrán LAZ buszok jelentek volna meg Veszprém utcáin. Az önkormányzat végül formai okora hivatkozva érvénytelenítette az Orangeways pályázatát, és az eddigi szolgáltató Balaton Volánt jelölte meg győztesnek.
A szerződés aláírása azonban elhúzódott, egészen idén februárig. Kérdéses volt ugyanis, hogy mi lesz az önkormányzat tartozásával. A város ugyanis rendszeresen kevesebb pénzt fizet a volánnak, mint ami őt megilletné, tavaly például 185 millió helyett csak 117,2 millió forintot kapott a cég. A 2005 óta ilyen módon görgetett adósság mára eléri a 820 milló forintot. Az önkormányzat kezdeményezésére hármas tárgyalások kezdődtek a város, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) és a Balaton Volán között, aminek a végeredménye az lett, hogy összes tartozás felét a volán tulajdonosa, az MNV elengedte, a maradék 410 millió forintra pedig részletfizetést engedélyezett.
A megállapodással egy időben, 2013. február 14-én a város és a volán aláírta a helyi közlekedésről szóló szerződést, a korábbi hírekkel ellentétben nem tíz, hanem csak két évre.