(Majdnem) történelmi forduló a 100-as vágányzárában
A tervezett időre – mint eddig mindig a munkák során – pontosan befejeződött Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás állomás bal oldalának átépítése. Május 16-án éjféltől megkezdődött e két állomás jobb oldalának átépítése.
Szombat reggeltől már Püspökladány kivételével valamennyi érintett állomáson sk+55-ös peronról szállhatnak fel az utasok a vonatokra. Az aluljárók építése még folyik Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás állomáson, a jobb oldali vágánycsoportok átépítésével párhuzamosan.
Elkészült Kisújszálláson a 102-es vonal kiágazásának korrekciója is. Megépült a tengelyszámláló berendezés Kisújszállás–Kenderes–Kunhegyes állomások között, és megtörtént Kenderes állomás átalakítása is.
Mit jelent a majdnem történelmi forduló a 100-as vonal életében? Szajol és Püspökladány (kiz) állomások között mintegy 350 méter és két csoport kitérő kivételével május 17-i üzemkezdettől valamennyi vonat átépített vágányon közlekedik, mindenhol elkészült a korszerű magasperon is. Ez a kedvező állapot alig több mint két év alatt valósult meg.
Az említett 350 méter vágány és két csoport kitérő Kisújszállás állomás páratlan végén, a bal vágányban fekszik. Ezek Püspökladány páros végének átépítésével párhuzamosan újulnak meg, és az állomásfej végleges kialakítása során épülnek át hamarosan. Pár hét múlva befejeződik Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás állomás jobb oldalának átépítése is, év végére Püspökladány vágányhálózata is teljesen megújul.
A tárgyszerűség kedvéért meg kell említeni, hogy május 16-áról 17-ére virradó éjszaka a felsővezeték ismét „megtréfálta” a kivitelezőket és az üzemeltetőket is, az előző napok viharai nem múltak el nyomtalanul. A vágányzár csak a délelőtti órákban tudott váltani, a menetrend szerinti közlekedés kora délutánra állt helyre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!