Lassújel a végső átvételig

iho   ·   2014.06.11. 12:15
00kicsi

Igaz, nem volt nagy felhajtás, egész egyszerűen csak elindultak azon a májusi reggelen a villamosok, hogy még aznap háromszor meg is álljanak. Azonban az első napi műszaki hibák egyikét sem az a probléma okozta, amelyet most tártak fel. A Lehel utca és a Bécsi úti végállomás között ugyanis a tizennégy dilatációs szerkezet közül tizenkettőnél észleltek hibát.

Hol van az a két dilatáció, ami nem hibás?<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Ahogy a BKK sajtóközleménye fogalmaz: „az esetlegesen elkopott dilatációkat ki kell cserélni”. A pálya – elvileg és gyakorlatilag – azonban vadonatúj, mitől és miért kophat el bő egy hónap alatt egy dilatáció? Vagy esetleg az Árpád híd környékén ezek cseréje nem is történt meg, nem megfelelő anyagot használtak fel? Az elsődleges információk az utóbbiról, anyaghibáról szólnak, a BKK már felvette a lehetséges gyártókkal a kapcsolatot, a kivitelező Városi Vasútépítő Konzorcium elismerte a hibát. A teljes kijavításig azonban az utasok szívét-lelkét gyönyörködtető suhanás helyett ismét csak harminccal zötyöghetnek a tuják.

A Honvéd kórháznál rejtélyes üreget találtak a pálya alatt

A dilatációkon kívül hibát fedeztek fel a Honvéd kórháznál is: a vágány melletti zöldfelület kialakításánál egy, a sínek alá behúzódó üreget találtak. A hibát feltehetőleg a villamos pályaépítésétől függetlenül elvégzett energiahálózat-korszerűsítési munkák okozták.

A BKK ígéri, hogy a Bécsi út–Fehérvári út közötti, meghosszabbított 1-es villamos végleges átadásáig minden előforduló hibát kijavítanak, ám a teljes műszaki átadás csak a garanciális javítások után történhet meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.