Kingfisher: itt a vége?
Az indiai polgári légügyi hatóság felfüggesztette a Kingfisher légiüzemeltetési engedélyét, mert a társaság nem tudta bebizonyítani, hogy képes helyreállítani a működését.
Az intézkedés a Flightglobal tudósítása szerint adddig marad érvényben, amíg a légitársaság nem áll a hatóság elé „konkrét és hihető újraindítási tervvel, amely garantálja a biztonságos, hatékony és életképes működést” – nyilatkozta az indiai polgári légügyi igazgatóság, a DGCA vezetője.
Mint azt hírül adtuk, a Kingfisher egykori 60 gépes flottájából mostanra csak kettő maradt, vonalhálózatából csak néhány belföldi járat, és ezeket a járatokat is kénytelen volt leállítani, mivel ki nem fizetett alkalmazottai a hónap elején sztrájkba léptek. A társaság a napokban kért haladékot a hatóságtól a munkavállalókkal zajló konfliktus megoldására, de ami ezügyben történt, az a hatósági számára „nem volt kielégítő”.
A Kingfisher a maga közleményében azt hangsúlyozza, hogy az üzemeltetési engedély felfüggesztéséről van szó, nem végleges bevonásáról. A társaság vezetése kijelenti, amint megoldódik az alkalmazottakkal a konfliktus, a társaság leteszi az újraindítási tervet.
Mint a Flightglobal megjegyzi, a Kingfisher 2005-ös indulása óta egyetlen évet sem volt képes profittal zárni, az összesített veszteség eléri az1,32 milliárd dollárt. A Kingfisher tulajdonosa ellen őrizetbevételi határozatot adott ki egy bíróság, mert egy indiai repülőtéren a cég vezetői a szolgáltatásokért fedezetlen csekkekkel fizettek, de a tulajdonos továbbra is külföldön tartózkodik.