Kingfisher: ez már tényleg a vég

iho   ·   2013.03.01. 09:00
Kingfisher_Airlines_cim

Az indiai állami hatóság visszavonta a magán-légitársaság külföldi járatjogait és belföldi leszállási engedélyeit, ezzel gyakorlatilag végleg megpecsételte a sorsát; innentől kezdve már nincs remény a Kingfisher feltámasztására. A slotokat és a járatjogokat az indiai hatóság azzal az indoklással ajánlja fel azonnali hatállyal más légitársaságoknak, hogy a Kingfisher nem használja őket.

Mint arról az iho/repülés is többször beszámolt, a csődbe ment légitársaság működési engedélyét az indiai polgári légügyi hatóság tavaly októberben függesztette fel, akkorra a Kingfisher hatvangépes flottájából már csak néhány repült belföldi vonalakon.

A tavaly őszi leállás mostanra véglegesnek bizonyult

Akkor a társaság még azt közölte, hogy hamarosan leteszi az újraindításhoz szükséges terveket, de egyfelől azóta sem sikerült megállapodni a fizetésüket követelő alkalmazottakkal, másfelől a külföldi vevők sem léptek végül sorompóba, annak ellenére, hogy időközben az indiai kormány engedélyezte külföldi befektetők megjelenését az indiai légipiacon. A Kingfisher megvásárlásának és újraindításának költségeit akkor félmilliárd dollárra becsülték.

Az indiai polgári repülésügyi minisztérium most közreadott számai szerint összesen heti 25 ezer üléshelyet vehetnek át a légitársaságok a nemzetközi forgalomban nyolc külföldi desztinációra.

A fő kedvezményezettek legnagyobbika természetesen az állami Air India, és annak leányvállalata, az Air India Express, de profitálhatnak a döntésből magán-légitársaságok is: a Jet Airways és annak leányvállalata, a JetKonnect, az IndiGo és a SpiceJet.

A Jet Airways lehet az egyik magántársaság, amely profitál a Kingfisher vonalaiból

A Kingfisher 2008 és 2011 között jutott ezekhez a járatjogokhoz. Ebben az időszakban a társaság heti 14 járatot tartott fenn Bangladesbe és Hongkongba, hetet Nepálba, Szingapúrba és az Egyesült Királyságba, hetente 35-ször repült Srí Lankára, 21-szer Thaiföldre és az Emirátusokba.

A Delhi és a Mumbai repülőtér már megkezdte a Kingfisher által használt leszállási idők kiajánlását más társaságoknak. Az iparági megfigyelők szerint innentől kezdve már valóban nem lehet arra számítani, hogy a Kingfisher valaha is repülni fog.

Kapcsolódó hírek