Itt a MÁVBHÉV!
Hangsúlyozta, minden zökkenő nélkül zajlik a kiválási folyamat, melynek során a MÁV-csoport átveszi a HÉV-et a Fővárostól. A MÁV Zrt. már rendelkezik a megbízási szerződéssel, amelynek alapján üzemeltetheti a vonalcsoportokat, jelenleg a részvények átruházása zajlik.
Az eddig a HÉV által lebonyolított elővárosi közlekedési szolgáltatás átvétele nagy lehetőség a MÁV-nak, hiszen az elővárosi szegmens a vasútvállalatnál kiemelt figyelmet élvez és a bevételek döntő hányadát adja. A HÉV-nél meghonosodott munkamorál viszont követendő és tanulságos lehet a MÁV Zrt. munkavállalói számára is.
A kölcsönös előnyök ecsetelésén túl a gondokról is esett szó. A MÁV elővárosi szegmenséhez képest problémát okozhat a túlkoros járműállomány és az évtizedek óta lényegi felújítás nélkül üzemelő pályák, e gondok orvoslásához mindenképpen meg kell találni az alkalmas pénzügyi forrásokat.
Az átvétel stratégiai előnyei közül a legjelentősebb, hogy az elővárosi kötöttpályás közlekedést érintő fejlesztések az eddigieknél jobban összehangolhatók lesznek. Ez lesz az a pont, ahol az utasok is érezhetnek valamit a változásokból, melynek szerencsére eddig nem volt semmiféle negatív hatása, sem az utasok, sem az átvett és változatlanul továbbfoglalkoztatott m unkavállalók irányába.
Dávid Ilona után Feldmann Márton, a BHÉV Zrt. vezérigazgatója vette át a szót. Rövid történeti visszatekintését, melynek aktualitását az adta, hogy az első HÉV-szerelvény 130 évvel ezelőtt indult el, némi kitekintés követte az agglomerációban zajló népesedési folyamatokra. Az utóbbi húsz évben a budapesti agglomeráció lakosainak száma harminc százalékkal emelkedett és ha a folyamatok nem fordulnak meg, további lakosságnövekedés várható a MÁV és a BHÉV Zrt. által kiszolgált elővárosi területeken. Mindezek alapján a napi 200 ezres BHÉV-utasszám további növekedésére lehet számítani – amennyiben a felújítások üteme képes lépést tartani az utazóközönség komfortigényének növekedésével. Ennek a BHÉV Zrt. a kilencvennyolc háromkocsis szerelvény mielőbbi felújításával igyekszik elébe menni.
Feldmann Márton szerint a hol a metróhálózathoz sorolt, hol zöld villamosként jellemzett HÉV-hálózat igazi identitását most nyerheti el, a nemzeti vasúttársaság elővárosi szolgáltatóágazatának tagjaként.
Újságírói kérdésre válaszolva, miszerint az újabb vállalat létrehozása hogyan felel meg a többször is hangsúlyozott, szolgáltatók közötti integrációs törekvésnek, Feldmann Márton tisztázta, hogy jelen pillanatban az integrációt reálisan a különböző szolgáltatási területekben megbúvó szinergiák aktiválása, a szolgáltatási minőség egységesítése jelentheti.
Az új vállalat jövő évi felújítási keretének méretét érintő kérdésre megtudhattuk, hogy a vállalat 2017-ben legalább az állomány értékcsökkenésének megfelelő összegű beruházást tervez.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!