A vasutat is megtépte a hatalmas szél
Október 30., hétfő, 5:49
A vasúthálózaton hétfő hajnalra feloldották a korlátozásokat, a vonatok zavartalanul, menetrend szerint közlekednek valamennyi vasútvonalon.
* * *
15:38: van ahol már javul a helyzet
- A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, Tatabánya és Szárliget között 13 órakor egy vágányon újraindulhatott a vonatforgalom, így a korábbi 20–60 perces késések ezen a vonalon 10–30 percesre csökkenhetnek. A másik vágányon a felsővezeték javítása várhatóan 17 óráig tart, a hosszabb menetidőre késő estig kell számítani.
- Vác és Verőce között 13 órára elvontatták azt a szerelvényt, amelynek az áramszedője letört a viharban, így ismét két vágányon haladhatnak a járatok. Így még délután helyreállhat a menetrend a Budapest–Vác–Szob vonalon, amelyen korábban 10–40 percet késtek a vonatok.
- Ugyanakkor a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonalon akár 30–60 (esetenként 60–120) perccel nőhet a menetidő, mert a vihar miatt Kelenföld és Szabadbattyán között óránkénti 80 kilométeres sebességkorlátozást kellett bevezetni. Emellett Lepsénynél fa dőlt a pályára, így ott áll a forgalom. A Balaton déli partján a pályafelújítás miatt közlekedő pótlóbuszok meghosszabbított útvonalon – Balatonszentgyörgy–Balatonboglár helyett Balatonszentgyörgy és Szántód-Kőröshegy között – viszik az utasokat, mert Szántód-Kőröshegy és Balatonboglár között egy kidőlt fa akadályozza a közlekedést.
- A Budapest–Kelebia vonalon szintén 30–60 (esetenként 60–120) perccel növekedhet a menetidő, mert Kiskunlacháza és Délegyháza között a Kunszentmiklós-Tassról Kőbánya-Kispestre tartó vonatra rászakadt a felsővezeték. A vezeték javításáig szünetel a közlekedés ezen a szakaszon.
- A Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vonalon amiatt kell 20–60 (néhány vonat esetében 60–120) perccel hosszabb eljutási idővel számolni, mert Pusztaszabolcs és Szabadegyháza között óránkénti 60 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be. Ugyanezen a szakaszon fa dőlt a pályára, annak eltávolításáig ezen a részen áll a forgalom. Ercsi és a Dunai Finomító állomások között szintén fa dőlt a felsővezetékre, és egy tehervonat mozdonyának áramszedője leszakadt. Itt csak egy vágányon haladhatnak a járatok.
- Továbbá a Bátaszék–Kiskunhalas vonal Bátaszék és Baja közötti szakaszán az áramszolgáltató oszlopa kidőlt, és a vezeték a vasúti pályára zuhant, ezért ezen a szakaszon addig nem közlekedhetnek a vonatok, míg az áramszolgáltató eltávolítja a vezetéket.
Korábban írtuk:
A Mávinform információi szerint a viharos szél fát döntött a felsővezetékre Tatabánya és Szárliget között. A fa eltávolításáig és a felsővezeték javításáig – várhatóan 13:00-13:30-ig – szünetel a közlekedés ezen a szakaszon.
A Budapest–Vác–Szob vonalon 10–30 perccel nőhet a menetidő, mert Vác és Verőce között egy Szobra tartó vonat áramszedője tört le a viharban – az utasokat egy másik vonattal viszik tovább, a szerelvényt pedig elvontatják. Ezen a szakaszon csak egy vágányon haladhatnak a járatok.
A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon is hosszabb lehet a menetidő 5–15 perccel, mert Rákospalota-Újpest és Fót között zárlatos lett a felsővezeték. A helyreállításon már dolgoznak a szakemberek.
Budapest is küzd az elemekkel, a BKK jelentése: A viharos időjárás miatt a fővárosban számos helyen fennakadásra, korlátozásra számíthatnak mind a közúti, mind a közösségi közlekedésben:
- a H6-os HÉV helyett pótlóbusz jár Tököl és Szigetcsép között,
- a 77-es trolibusz teljes vonalán pótlóbusz közlekedik,
- a Libegő nem üzemel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!