Gyengén indult a hét a dízeles elővárosi vonalakon
A tíznapos szoktatás után hétfőn elindult az esztergomi vonal rendes üzeme. Az új menetrendben a gyorsított vonatok jelentik a legnagyobb újdonságot, papíron elég jó szolgáltatásnak tűnik a 2-es vonal menetrendje. A vonatok többségét Desiro motorokkal viszik, egy szerelvényt viszont remot Csörgővel és négy posta Bhv-val adnak ki.
Két és fél hónap vágányzár után végre a lajosmizsei elővárosi vasúton is elindultak a vonatok. A menetrend nem változott, Desirók helyett viszont zömében csörgős vonatok szolgálnak. A Csörgőigény kielégítésére érkezett a hétvégén Dombóvárról a 150-es és a 157-es gép, ezek a 106-os, a 110-es és a 185-ös gépekkel együtt hétfőn is forogtak a Nyugati és Lajosmizse között. A vonalra jelenleg csak egy dupla-Desiro jut.
A hétfő sajnos nem alakult túl jól egyik vonalon sem, Esztergom és Lajosmizse felé is előfordultak ötven perces késések. Kérdés, hogy a hajnali 3.13-kor induló 2929-es vonat hogyan bírt kereken harminc perc késéssel elstartolni Lajosmizséről? Vagy az eleve késve érkező vonat gépe mire vár negyed órát Lajosmizsén a körüljárás előtt? Ja igen, vezérlőkocsik most nem jutottak a vonatokra, a végállomásokon mindig körül kell járni. A kettesen biztos sokat fog segíteni, amikor majd tényleg befejezik, és villamosítják. A lajosmizsei vonalon úgy tűnik a jelenlegi nem túl magas színvonalat sem sikerül hozni. Különben mindkét vonalon voltak viszonylag pontos vonatok is, még van remény!
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!