Gőz, füst, hó, pára, Mátra
Ismét virágzik a Mátravasút, információink szerint a 2011-es évben ötvenezer utasnak nyújtott élményeket, így az ország harmadik leglátogatottabb erdei vasútja lett. Utas persze csak akkor van, ha járnak a szerelvények: az Egererdő üzemeltette keskenynyomközű vasút vezetése a karácsonyi, újévi ünnepek alatt számos különvonatot indított dízel- és gőzvontatással. Még az újévet is lehetett Lajosházán köszönteni.
December 28-ára a Trains.hu szervezett fotósmenetet. Az 1906-ig visszavezethető, jelenleg kétvonalas (a gyöngyösi és a két részt összekötő szakaszok készültek el a legkésőbb, 1917-ben), 760 milliméteres kisvasút hosszabb, de kevésbé frekventált ágát jártuk be Gyöngyös és Lajosháza között.
Az egésznapos programban két szerelvény vett részt, egy Mk48-as vontatta az utasok két zárt kocsiját, a vasút resicai gőzöse, a Gyöngyi pedig ugyancsak kétkocsis tehervonatot továbbított.
A szervezés professzionális volt, ezúttal sikerült csak vasútfotósokat „begyűjteni” a rendezvényre, így a vasútbarátok különböző alfajai nem zavarták egymást: a csak vonatozni akarók nem lógtak be a képbe, de nem is kellett mindig a fotózásokra várniuk. (Mint említettük, a téli ünnepek alatt, de akár 28-án is számos egyéb vonat közlekedett, így mindenki megtalálhatta a neki való programot.)
Több különleges attrakció is színesítette az eseményt. A nap végén például reflektorral világították meg a gőzmozdonyt. De a szerencse is a fotósok segítségére jött, a véletlenül arra járó, vélhetően vadetetési célokat szolgáló szénabálákat szállító két nemzeti parki UAZ személyzete készséggel állította le a kocsikat, hogy közös képen szerepelhessenek a tehervonattal.
Az időjárás nem a legszebb, legalábbis klasszikusan a fotózáshoz legjobbnak tartott, napos arcát mutatta, de a párás időben, a vékonyka, de mégiscsak ott fehérlő hóban nagyon hangulatos képeket lehetett készíteni.