Game over, BPI-005!

Istvánfi Péter   ·   2014.05.14. 21:15
00k

A buszt 1999-ben gyártotta az Ikarus, a gyári keresztségben a 412.10A típusjelet kapta. A BKV 1999. május 4-én vette állományba, a kelenföldi üzemegységbe került. Ez volt a BKV első teljes hosszban alacsony padlós autóbusza, és ezek a kocsik voltak az elsők, amelyek a rendszerváltás után bevezetett három betű-három szám rendszámot kapták (a BKV ugyanis egészen az ezredfordulóig felmentést kapott az átrendszámozás alól).

A BKV legelső teljes hosszban akadálymentes autóbusza a gyárban<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a külön nem jelölt képek forrása a szerző gyűjteménye)

A 10-05-ös azonosítójú busz bejárta a garázs szinte összes szóló alacsony padlós vonalát, a legtöbbször a 12-es és 15-ös vonalon volt megtalálható. Két délpesti kölcsönt leszámítva egészen 2008 augusztusáig Kelenföldön szolgált, majd átkerült Cinkotára.

Meggyötörten 2013 nyarán<br/>(fotó: Bohus Dávid)

A 412-eseket sújtó betegség őt is utolérte. Mivel felújítást egyáltalán nem kapott (mindössze átfestették a hagyományos kék-szürke flottaszínre), ezért a BKV a selejtezése mellett döntött. A vég idén május 11-én következett be, ekkor törölték az állományból néhány társával egyetemben. Információnk szerint nem tervezik a megőrzését, a 412-es sorozatból várhatóan egy vázcserés, felújított példány lesz a távoli jövőben a múzeumi kocsi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek