Épül a világ legnagyobb repülőtere
Négy év múlva tervezik megnyitni a világ legnagyobb repülőterét. 55 négyzetkilométeren, kilenc (!) felszállópályával épül Peking új légikikötője, amely naponta 370 ezer utast fogadhat és indíthat. Értesülések szerint építése hamarosan megkezdődhet, Daxing település mellett, a fővárostól mintegy 50 kilométerre délnyugatra.
Az új reptér a meglévőt tehermentesíti, amely tavaly érte el Atlanta után a világ második legforgalmasabb légikikötője címet 73 millió utassal évente, márpedig a maximális kapacitása ennél nem sokkal több, évi 75 millió. Két év múlva tehát elérheti teljesítménye felső határát, miközben a Beijing International mostani állapotához képest jelentősen már nem bővíthető.
Az új reptér évi kapacitása 120-200 millió utas, ezzel Daxing a világ legnagyobb repülőtere lesz. Összehasonlításképp, London és Tokió összes reptere évi százmillió utast fogad és indít, az új pekingi reptér tehát Heathrowhoz képest háromszor akkora forgalomra lesz képes. Daxing ráadásul kilenc felszállópályájával bőven megveri Denvert, amely eddig hattal tartotta a rekordot.
A kínai munkások egyelőre azt az óriási feliratot készítik, amely azt hirdeti, hogy itt lesz a világ legnagyobb reptere, és csak utána kezdenek, valamikor még idén, az első épületek és felszállópályák építésébe.
Már amikor az első hírek jó két éve kiszivárogtak egy tervezett új pekingi repülőtér építéséről, lehetett tudni, hogy a hatóságok ezt az övezetet preferálják, kedvező domborzata, meteorológiai viszonyai és megközelíthetősége miatt. Természetesen gyorsvasút és autósztráda is épül az új légikikötőhöz.
Ugyanakkor kiszivárgó hírek szerint komoly politikai harc is megelőzte a döntést, mert Peking több más kerülete és elővárosa is harcolt az új nemzetközi repülőtérért.
Korábban 2010 lett volna az építkezés kezdetének és 2015 az átadásnak az éve, sőt, még korábban volt szó arról is, hogy az új légikikötőt már a pekingi olimpiára elkészítik, azonban ehelyett akkor a meglévő bővítéséről döntöttek, ekkor építették a világ jelenlegi legnagyobb terminálépületét.
A további tervek is meglehetősen nagyívűek: a kínaiak öt éven belül 175-ről 230-ra növelik nagy közforgalmi repülőtereik számát, és a következő két évtizedben minimális becslések szerint is 4300, a Boeing legfrissebb prognózisa szerint 5000 új utasszállítót állítanak forgalomba.