Elővárosi vasútfejlesztés a 2-es vonalon
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (Közop) részeként valósul meg, a mintegy 19 milliárd forintos fejlesztés a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával, 85 százalékban európai uniós forrásból, 15 százalékban magyar finanszírozásból valósul meg.
A fejlesztés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát, a naponta 14 000 utast kiszolgáló Budapest–Esztergom vonalat érinti. A beruházás következtében csökkenni fog a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés. A megállóhelyek részleges átépítésével nő a vasúti személyszállítás színvonala, az új P+R parkolóknak köszönhetően pedig javul a megállóhelyek elérhetősége.
Pilisvörösvár és Esztergom között 32,7 kilométeren tervezett vasúti pályafelújítás mellett két kilométeren forgalmi kitérőt is építenek.
A Piliscsaba és Esztergom között a tervezett rekonstrukciós munkálatok eredményeként a sebesség a jelenlegi óránkénti 60 kilométerről 70–100 kilométerre nő, így a teljes Pilisvörösvár–Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10-15 perccel rövidebb lesz a menetidő.