Az lesz majd a nagy nap!

iho/vasút   ·   2015.04.09. 21:15
400670__IMG_3374__141021

Másfél évvel ezelőtt volt először arról szó, hogy elindulhat a saját fejlesztésű IC+-kocsik sorozatgyártása. Előzmény: a MÁV Zrt. menedzsmentje 2011-ben döntött arról, hogy a cégcsoport keretein belül készüljenek személyszállító kocsik. A tavaly októberben forgalomba állított két prototípus jármű tervezését és kivitelezését felölelő projekt teljes költsége 1,4 milliárd forint volt (ebből 462 millió az EU gazdaságfejlesztési operatív programjából származott). Kérdés, hogy a vasúttársaság szerint sorozatgyártásra érett IC+ egy-egy példányát mennyiből lehet kihozni úgy, hogy a MÁV a kocsik építésében részt vevő beszállítók révén legalább hetven százalékra szeretné feltornázni a magyar alkatrészhányadot. Jelenleg egy hasonló kaliberű intercity személykocsi típustól függően 350–400 millió forintért szerezhető be a nemzetközi vasútjármű piacon.

Amikor Gödöllőn volt jelenésük a harmadik átadón (fotó: Vörös Attila)

Miután a MÁV saját fejlesztésű IC+-kocsijai megkapták az összes közlekedési engedélyt, 2016-ban megindulhat a sorozatgyártás. Jövőre – és első lépésben – a tervek szerint ötven IC+ épülne meg Szolnokon – a nemzetközi forgalomra szánt járművek legmagasabb engedélyezett sebessége 200, míg a belföldi forgalomra készülőké 160 kilométer per óra lesz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek