Az első óriás Nyugatnak

iho/vasút   ·   2012.04.18. 20:00
00

Az 1987-es villamosítás után (és a hálózat bővítése előtt) a zöld-sárga vasúttársaságnak nem volt szüksége a vonali dízelvontatásra, Csörgőitől, Szergejeitől apránként megszabadult. A hálózat a kétezres évek végén kezdett bővülni, 2011-re újabb vonalakat vettek át a MÁV-tól. A nem villamosított szakaszokon azonban a MÁV-Trakció dízelei vontatnak, ezért természetesen komoly bérleti díjat is kell fizetni – a saját, tartós bérlés kifizetődőbbnek tűnik. A DB Schenker romániai leányvállalata (a volt Logistic Services Danubius) a hírek szerint négy fölöslegessé vált mozdonyt ad bérbe a GYSEV-nek.

Távozik a Ludmilla Monorról<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Rácz Csaba felvétele)

A cikkben szereplő, jelenleg román pályaszámot (92 53 0 65 1004-9) viselő mozdonyt a Német Demokratikus Köztársaság vasútja, a DR 1979-ben rendelte a Szovjetunióból. Első pályaszáma 132 598 volt, amely a német egyesítés után, 1992. január 1-jétől 232 598-ra változott. 1999-től a teherszállításhoz (előbb DB Cargo, majd Railion) tartozott. 2009-ben szállították Romániába, ahol a Logistic Services Danubius flottájában állt üzembe. Mostani pályaszámát 2010-ben kapta. A mozdonyt a GYSEV 323-as Szilije hozta Kürtöstől.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.