Az ÁSZ elmarasztalta a fővárost
·
2012.01.19. 12:38
Az önkormányzat csak részben teljesítette ellenőrzési kötelezettségeit, illetve intézkedett az ellenőrzési megállapítások hasznosításáról. Továbbá csak részben volt megfelelő a közforgalmú közlekedési szolgáltatások minősége, mivel a tervezett és nyújtott minőség közötti eltérés megszüntetéséről nem intézkedtek, illetve az utaselégedettségi vizsgálatok nem voltak alkalmasak az elvárt minőség meghatározására. Annak ellenére nem eredményes a feladatellátás, hogy a főváros önkormányzata rendelkezett közlekedéspolitikai stratégiával, ami illeszkedett az Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégiához – írja a Világgazdaság online.
A Magyar Állam a BKV részére 2002–2010 között 404,2 milliárd forint összegben biztosított működési célú forrásokat. A BKV gazdálkodása a 2003–2009. években folyamatosan veszteséges volt, a fővárosi tömegközlekedési feladatok ellátásából származó bevételei nem fedezték a ráfordításokat. A BKV teljes munkaidős munkavállalóinak éves bruttó átlagkeresete a 2005–2010. években 16,9–22,2 százalékkal haladta meg a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által a szárazföldi személyszállítás ágazatban közzétett bruttó átlagkereseteket. A BKV 2007–2010 között munkaviszony–megszüntetés miatt több mint 1,8 milliárd forintot fizetett ki végkielégítésekre.
A BKV jellemzően eszközigényes szolgáltatása a műszaki állapot romlása mellett növekvő fenntartási és üzemeltetési költségigénnyel jár. A működéshez szükséges eszközállomány szinten tartása nem volt biztosított, a 2007. évtől kezdődően az eszközpótlások és a felújítások értéke még az elszámolt értékcsökkenési leírás és a kapott támogatások együttes összegét sem érte el.
A Magyar Állam a BKV részére 2002–2010 között 404,2 milliárd forint összegben biztosított működési célú forrásokat. A BKV gazdálkodása a 2003–2009. években folyamatosan veszteséges volt, a fővárosi tömegközlekedési feladatok ellátásából származó bevételei nem fedezték a ráfordításokat. A BKV teljes munkaidős munkavállalóinak éves bruttó átlagkeresete a 2005–2010. években 16,9–22,2 százalékkal haladta meg a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által a szárazföldi személyszállítás ágazatban közzétett bruttó átlagkereseteket. A BKV 2007–2010 között munkaviszony–megszüntetés miatt több mint 1,8 milliárd forintot fizetett ki végkielégítésekre.
A BKV jellemzően eszközigényes szolgáltatása a műszaki állapot romlása mellett növekvő fenntartási és üzemeltetési költségigénnyel jár. A működéshez szükséges eszközállomány szinten tartása nem volt biztosított, a 2007. évtől kezdődően az eszközpótlások és a felújítások értéke még az elszámolt értékcsökkenési leírás és a kapott támogatások együttes összegét sem érte el.