Az Airbus nagyágyúi a párizsi szalonon
Az Airbus nyilvánosságra hozta terveit a két hét múlva kezdődő párizsi repülőszalonra: az európai repülőgépgyártó megjelenése impozánsnak ígérkezik.
A két legnagyobb kiállított gép, amelyek egyébként a levegőben is bemutatkoznak: a sok éve végre a jelek szerint révbe ért program gyümölcse, a francia légierőnek hamarosan átadásra kerülő A400 Atlas szállítógép, illetve az utasszállító óriás, az A380-as, amely a következő jelentős felhasználó légitársaság, a British Airways színeiben lesz látható a földön és a levegőben is.
Egészen pontosan a British kétszintes 380-asa a show első napjaiban lesz a szalon sztárja, utána viszont az Airbus saját gyári példánya veszi át a helyét és a szerepét, és ezzel a megjelenéssel indul a gyártó új eladási kampánya, a: „Birtokold az eget”, amelyre nyilván azért van szükség, mert a 380-asok megrendelési listája több forrás szerint is nem teszi épp elégedetté a vállalat vezetését.
További érdekes Airbus-gépek le Bourget betonján: természetesen ott lesz a „sharkletes” 320-as, kiállítanak egy A330-ast, a századik C295-ös katonai szállítógépet és a businessjetek sorában az üzleti gépnek berendezett A318-as változatot.
Természetesen több pavilonban is főszereplő lesz az európai gyártó, amelynek közleménye nem tér ki az igazi újdonságra, a következő napokban-hetekben első felszállását várhatóan teljesítő szélestörzsű prototípusra, az A350 XWB-re, csak annyiban, bár ez is érdekesnek ígérkezik, hogy a szalonon kiállítanak egy életnagyságú törzsszekciót pilótafülkével és utaskabinrésszel.
Amint beszámoltunk róla, a napokban indították be a gép hajtóműveit, mostanság feltehetően már a gurulópróbákra készítik elő az új madarat. Az Airbus vezetőinek eddigi nyilatkozatai azt sugallták, hogy a gép a maga fizikai valóságában akkor sem jelenik meg Le Bourget-n, ha a szalonig sikerül végrehajtani a szűzfelszállást. de ha ez az esemény bekövetkezik, ez akkor is az idei párizsi szalon szenzációja lesz, ha a maga a gép nem repül át Toulouse-ból.