A380-as hírek: új járatok, a British késlelteti az átvételt
A világ legnagyobb A380-as üzemeltetője, az Emirates lett az első, amelyik immár az Airbus A380-assal repül Dubajból Schipolra – olvasható a TTG hírlevelében. A két éve elindított napi járat eddigi tapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy az utazási kereslet folyamatosan nő az Egyesült Arab Emirátusok és Európa ötödik legfontosabb kereskedelmi és logisztikai központja között. A Dubaj és Amszterdam közötti légi áruforgalom mennyisége 2011-ben már elérte a 16,5 millió kilogrammot. Az évente több mint 10 millió utast szállító Emirates első ilyen típusú óriásgépét 2008-ban vette át, ma már 22 példányt repül Amszterdammal együtt a világ 19 nagyvárosába, idén októberben pedig Moszkva is bekerül az A380-as célállomások közé.
Augusztus 1-jétől a Lufthansa – a légitársaságok közül elsőként – Airbus A380-as típussal beindította Frankfurt és Houston között közlekedő napi járatát. Az 526 személyes A380-as forgalomba állításával a német nemzeti légitársaság ezen az útvonalon 53 százalékkal tudta megnövelni a szállítókapacitását. A járatnyitáshoz a repülőtéren jelentős fejlesztéseket kellett elvégezni, így például a D jelzésű terminálon új beszállókaput és kétszintes utashidat létesítettek, a forgalmi előtéren pedig átépítették, illetve kibővítették az elektromos hálózatot és az üzemanyagtöltő rendszert.
A Flightglobal beszámolója szerint a British Airways viszont az általa megrendelt A380-asok átadásának késleltetéséről tárgyal az Airbus vezetőivel. A brit társaság 12 óriásgépet rendelt, de az anyavállalat, az IAG vezérigazgatója szerint az első gépet csak 2013 harmadik negyedévében állítaná forgalomba.
Korábban a gyártó cég már amúgy is jelezte, hogy az idénre tervezett leszállítás a 380-asokat érintő szárnyszerkezeti problémák korrigálása miatt úgyis csúszni fog. Mint korábban többször elmondtuk, az óriások szárnyburkolatát rögzítő elemek alumíniumcsatlakozásánál hajszálrepedéseket találtak, először azon az A380-ason, amelyet a szingapúri hajtóműrobbanásos kényszerleszállás után kellett megbontani.
Az Airbus legutóbbi közlése szerint már kidolgozták a probléma megoldásának pontos menetrendjét úgy, hogy a javításra leálló gépek a lehető legkevesebb időre essenek ki a forgalomból. Ugyanakkor csak 2014-re várható az első olyan új példány átadása, amit már eleve a korrigált elemekkel gyártanak.