A Szinara is beszállna az orosz mozdonyüzletbe
A szándéknyilatkozatot Angela Merkel német kancellár és Vlagyimir Putyin orosz elnök november 16-i találkozójukon szentesítette. Megállapodtak abban is, hogy 2014 lesz a teljesítési feltétekről szóló döntésnek, valamint a szerződések aláírásának határideje. A teherforgalomra szánt mozdonyokat 2016 és 2020 között kell legyártani. A gépbeszerzés része annak a jelentős modernizációs folyamatnak, amelyet az Orosz Vasutak az elmúlt években elkezdett.
2010-ben az RZSD már rendelt 221 kétszekciós, 2ESZ10 típusjelű „Gránit” villanymozdonyt a Szinara Transport Machines és a Siemens 2010-ben létrehozott közös gyáróriásától, az Ural Locomotivestől a kiöregedő VL11-es széria leváltásra. A 2ESZ10-es gépek három kilovoltos egyenáramról üzemelnek, 8800 kilowatt teljesítményt képesek leadni, 120 kilométeres óránkénti tempóval száguldhatnak, és akár 9000 tonnát is vontathatnak. Ugyan a felek közti megállapodás csak szándéknyilatkozat, a beszerezni kívánt mennyiség magában foglalhat két- és háromszekciós Gránit-mozdonyokat is.
A Siemens Rail Systems vezérigazgatója azt nyilatkozta a német-orosz koprodukcióról, hogy jelenleg a német Siemens a legsikeresebb nem orosz gyártó az óriási mértékben növekvő orosz vasúttechnikai piacon. A fejlődés mértékét jól jelzi, hogy az RZSD rekordösszeget, 380 milliárd eurót szeretne mozdonyok vásárlásába fektetni 2030-ig, melyben a Siemens partnerként szeretne közreműködni – adja hírül a Railway Gazette.
A tervezett géprendelés mértéke azonban az Orosz Vasutak szállítási igényeihez képest nem túl nagy: 2010 végén az RZSD 20227 mozdonnyal rendelkezett, melyekből 2473 villany- és 547 dízelmozdonyt a személyforgalomban, 7535 villany-, és 3656 dízelmozdony a teherforgalomban használtak, valamint további 6016 dízelmozdony állt tolatószolgálatban a 87000 kilométeres vasúthálózaton.