„A nyári menetrend előreláthatólag heteket késik, megértésüket köszönjük”
Habár a június tizennyolcadikával induló nyári menetrendet legkésőbb két héttel hamarabb, azaz maximum június harmadikán, tehát múlt péntek éjfélig publikussá kellett volna tenni, tíz nappal az életbe lépés előtt még alig szivárgott ki információ a pontos szolgáltatásról. A MÁV-Start a késést a székesfehérvári állomás rekonstrukciójához történő igazodással magyarázza. A vasúttársaság az MTI-hez kedden eljuttatott közleménye szerint a MÁV-Start célja, hogy a székesfehérvári átépítés miatti vágányzár ellenére megkönnyítse a Balatonhoz utazók közlekedését, ezért a nyári szezonra az év közbeni menetrendhez képest is kedvezőbb ajánlatok várják majd az utazóközönséget. A vasúttársaság a tervek szerint június 14-én sajtótájékoztatón mutatja be részletesen az újdonságokat és a változásokat.
Ami biztos: a tavalyihoz hasonlóan az idei nyári menetrendet is a székesfehérvári átépítés határozza meg. A személyszállító vonatok által használható négy vágány csak erősen korlátozott kapacitást tud biztosítani, az északi parton pedig minden bizonnyal változásoknak nézünk elébe, hiszen a MÁV-Start Siemens Desiro motorvonatai – melyekből a Katica-sebesvonatokat állították ki nyaranta az esztergomi vonal átépítése idején – a felújított 2-es vonalra kellenek, míg el nem készül a 2017 őszére tervezett villamosítás. Továbbá a zuhanyhíradók alapján búcsúzni kell az évek óta bejáratott, forda szerinti nohabos és klasszik szergejes, múltidéző menetektől is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!