A Citarók első munkanapja a BKV-nál

Bohus Dávid   ·   2012.03.27. 10:30
kicsi

Március 25-én megkezdődött a 28-as és 37-es villamosvonalak felújítása az Éles sarok – Maglódi út – Új Köztemető szakaszon. Mivel a villamospótlás kezdete vasárnapra esett, így az első napon még a hagyományos, Ikarus 280 típusú autóbuszok szállították az utasokat.

A hétfői üzemkezdettel viszont kivonultak a Kőbánya garázsba telepített új beszerzésű Mercedes Citaro típusú autóbuszok, hogy megkezdjék két hétig tartó szolgálatukat a 28-37V járaton.

Villamospótló járat a kőbányai Liget téren <br> A képre kattintva galéria nyílik <br> (a szerző képei)

A BKV állományában újdonságnak számító autóbusztípus viszont évek óta közlekedik a Kamaraerdő– Budaörs–Törökbálint viszonylatú 88-as vonalon. A járműveket alvállalkozóként a Volánbusz Zrt. üzemelteti. Az ausztriai Blaguss Wien és Wiener Lokalbahnen társaságoktól vásárolt, 1998-1999-es évjáratú autóbuszok kétajtós kivitelűek. A VT Transman Kft. is üzemeltetett egy példányt Budapesten, mely már a BKV-ra jellemző fényezésű.

A Volánbusz által üzemeltetett Mercedes Citaro autóbusz a 88-as járaton

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.