A CAF építi a Serco új Caledonian Sleepers hálókocsijait

iho   ·   2015.02.14. 08:45
400px_caledonian_sleeper_logo

A Serco Caledonian Sleepers Limited vasúttársaság várhatóan 2018 áprilisában veheti használatba az első járműveket. A kétszázmillió angol font értékű kontraktus magába foglalja az alkatrészellátást és a műszaki segítségnyújtást is. A kocsikhoz a pénzügyi fedezetet a Lombard North Central leányvállalata, a Caledonian Sleepers Rail Leasing biztosítja, amelyhez Skócia kormánya további hatvanmillió fonttal járul hozzá. Az új járművek a jelenleg igénybe vehető Mk2 és Mk3 kategóriájú hálókocsikat váltják fel a hosszútávú éjszakai járatokon – írja az International Railway Journal.

A február tizedikén bejelentett megállapodás értemében a CAF négy tizenhat kocsiból álló szerelvényt, valamint tizenegy plusz kocsit épít meg. A Serco szerint az öt különböző típust felvonultató kocsik minden igényt ki fognak elégíteni: a választék a megfizethető kényelmet nyújtó sima ágytól a standard osztályú, „bölcsőágy” elnevezésű fekvőhelyen és a standard ágyakon át az elsőosztályú, lakosztályos ágyakig terjed. Minden szerelvényben megtalálható lesz majd egy luxusszínvonalú söröző- és szalonkocsi is. A vonatok jobb hozzáférhetőséget biztosítanak a mozgássérültek számára is. A kocsik korhű dizájnjáért Ian Smith edinburghi tervező felel.

A Londont öt skóciai várossal összekötő Caledonian Sleeper éjszakai vonat április elsejétől átkerül a Serco gondozásába. A járat 2018-tól új CAF-hálókocsikból áll majd.<br>(fotó: Robin Ralston, IRJ)

A Transport Scotland 2014 májusában választotta ki a Sercót, hogy tizenöt éven keresztül üzemeltesse a híres Caledonian Sleeper-szolgáltatást, amely éjszaka közlekedő járatként köt össze Londonnal öt skóciai várost (Glasgow, Edinburgh, Aberdeen, Inverness és Fort William). A vonatok jelenleg még a FirstGroup gondozása alatt, a ScotRail-franchise részeként közlekednek, a Serco április elsején veszi át a jogokat.

A Caledonian Sleeper-vonatokat jelenleg a DB Schenker Rail UK-től bérelt Class 90-es villamos mozdonyok, valamint a villamosítatlan skóciai szakaszokon Class 67-es dízelek húzzák. A Serco áprilistól lecseréli a vontatóállomány: a vonatokat a GB Railfreight Class 92-es villamos mozdonyai fogják továbbítani, amelyeket eredetileg a Csalagútban közlekedő vonatok vontatására fejlesztettek ki, azonban mostanában a London–Edinburgh és London–Glasgow járatokon teljesítenek szolgálatot. A felsővezeték nélküli szakaszokon kezdetben lízingelt Class 47-es dízelgépeket vetnek majd be, várhatóan októbertől azonban átveszik a szerepet a még felújítás alatt álló Class 73/9-es dízel-villamos mozdonyok.

A Fort William-i és aberdeeni vonatrészeket egyetlen, az invernessit pedig két, szinkronüzemben dolgozó Class 73-as cibálja majd. További három Class 86-os és Class 87-es villamos mozdonyt bérelnek ki majd az AC Locomotive Group vasútörökségi szervezettől a londoni kocsirendezésekhez – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek