Wizz: vissza a buszokhoz, a BA további egyeztetést ajánl

iho/repülés   ·   2012.11.12. 18:00
wizzmvhcim

Valóságos nyilatkozatpárbaj alakult ki a fapados légitársaság és a reptérüzemeltető között azután, hogy a Wizz Air bejelentette: keddtől visszatér a buszos beszállításra ama sátras-gyalogos megoldás helyett, amely korábbi hírek szerint főképp a Ryanair számára nyújtott megoldás volt, de ugyanerre a módszerre tért át a Wizz Air, az EasyJet és a Jet2 is.

Mint azt az iho/repülés akkor közreadta, a Budapest Airport vezetése már nyáron tervezte, hogy a fapadosok nyitott „karámjait” kulturáltabb fedett megoldással váltsa fel. A most beindított sátras-gyalogos beszállítás azonban a sajtóban még nagyobb negatív visszhangot keltett, mint a nyári verzió, amikor az utasok a nyílt betonon kellett, hogy megvárják a terelők között, amíg a gépekbe beszállhattak.

Az iho/repülés kérdésére a Wizz Air kommunikációs igazgatója, Daniel de Carvalho megerősítette az információt, miszerint a Wizz ismét buszokkal viszi a gép és a terminál között az utasokat. Elmondása szerint a társaság korábban is így szállította utasait, a sátras beszállítás a Budapest Airport ajánlata volt. A Wizz át is állt erre a megoldásra, de az első hét tapasztalatai „nem voltak igazán kedvezőek sem az utasok, sem a légitársaság vezetői részéről”. Ezért a Wizz visszatér a buszos rendszerhez, annak ellenére, hogy ez többletköltséget jelent a társaságnak a gyalogos-sátras megoldáshoz képest.

A kommunikációs igazgató arra a kérdésre, hogy ez a pluszkiadás jelentkezik-e majd a jegyárakban, határozott nemmel válaszolt. Mint mondta, a légitársaság azt sem érvényesítette a tarifákban, hogy az egyesről a kettes terminálra költözött. Ebben az esetben is megpróbálják másképp megtakarítani a többletköltséget, és ez ügyben a kommunikációs igazgató nem a jegyárakat, hanem a társaság egyéb kiadásait, adminisztrációs költségeit említette.

Időközben megjelent a Wizz Air hivatalos közleménye is az ügyről, és a buszoztatásra való visszaállásról. A közleményben egyebek mellett ez olvasható: „A Budapest Airport által ajánlott átmeneti, alacsony költségű létesítmények nem felelnek meg a Wizz Air szolgáltatási és biztonsági színvonalának. Amennyiben ezek a procedúrák és létesítmények a jövőben jelentősen javulnak, a Wizz Air újra megvizsgálja a reptér által ajánlott lehetőséget.”

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az iho/repülésnek elmondta: a Ferihegyi repülőteret kezelő cég meglepetéssel fogadta a Wizz Air döntését. A BA folyamatosan dolgozik az új beszállítói rendszer javításán, hiszen még csak egy hét tapasztalata áll rendelkezésre ennek a működtetéséről.

A későbbiekben a Budapest Airport részletes közleményében többek közt azt írja, hogy a reptérkezelő és a légitársaság vezetői a hétvége folyamán is többször egyeztettek az egyszerűsített beszállókapuk használatának fejlesztéséről. Az új rendszert, ami október 28-án lépett hatályba, az érintett légitársaságok nagy többsége jelenleg is zökkenőmentesen használja, mondja a Budapest Airport.

A repteret kezelő cég hangsúlyozza, hogy a repülésbiztonsági és védelmi előírások terén az egyszerűsített reptéri beszállókapuk esetében sem ment bele semmilyen kompromisszumos megoldásba. Valamennyi, egyszerűsített beszállókaput használó utas ugyanazon szigorú reptéri biztonsági ellenőrzésen esik át, mint a többi utas, ellenkező esetben a repülőtéri hatóságok nem engedélyezték volna az új rendszer használatát. A repülőtér három fontos légitársasági partnere (easyJet, Jet2.com, Ryanair) – amelyek az utasforgalom 30 százalékát adják – továbbra is zökkenőmentesen használják az egyszerűsített beszállókapukat. A légitársaságok a napi üzem során nagyfokú rugalmasságot tapasztalhatnak, egyúttal tartani tudják a repülőgépek rövid fordulóidejét, így a menetrendet is.

Az, hogy a Budapest Airport biztosítja a légitársaságok számára az egyszerűsített beszállókapu használatát, segít abban, hogy lefaragják napi működési költségeiket, s így továbbra is olcsó repülőjegyeket, valamint differenciált szolgáltatást nyújthassanak az utasaik számára – olvasható a BA-közleményben, amely végül leszögezi: a repülőtér üzemeltetője kész továbbra is a legjobb szándékkal és bizalommal egyeztetni a Wizz Air képviselőivel minden napi működéssel kapcsolatos ügyekben, annak érdekében, hogy a nyitott kérdésekre a lehető leghamarabb megoldásokat találjon.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.