Wizz: irány Kijev és Tel-Aviv

MTI   ·   2012.09.10. 14:00
wizz_cim

Decembertől hetente háromszor Kijevbe és Tel-Avivba is repül a Wizz Air fapados légitársaság, miután a magyar légügyi hatóság által meghirdetett járatok indítási jogát határozatlan időre elnyerte; az új járatok évi 2 millió új utast hoznak – jelentette be Váradi József, a társaság vezérigazgatója a hétfői sajtótájékoztatón Budapesten.

A sajtótájékoztatón ott volt a Malév GH vezérigazgatója és a budapesti ukrán nagykövetség képviselője is <br> (fotó: MTI)

Mint korábban jeleztük, a légitársaság már a Malév megszűnésének napján jelezte, igényt tart azokra a repülési jogokra,  amelyeket a magyar állam unión kívüli partnerországokkal, jelesül Izraellel, Ukrajnával, Törökországgal és Oroszországgal kötött kétoldalú egyezményekben rögzített. Ezek közül Oroszország és Törökország továbbra is kérdéses, utóbbi a török légitársaság, a Turkish számára ezután is igen kényelmes versenypozíciót, pontosabban verseny nélküli pozíciót jelent ezen a vonalon.

A sajtótájékoztatón jelen volt a Malév GH vezérigazgatója, Limburger Lóránt is, a Wizz Air ugyanis november 1-jétől 3 éves, 2 milliárd forint értékű szerződést kötött a Malév Ground Handling földi kiszolgálóval, amely az utas- és poggyászfelvétel, szállítás mellett takarítja és jégteleníti is a gépeket – tette hozzá a vezérigazgató.

Amikor a Wizz még az 1-es terminálon volt és más cég volt a kiszolgálója

Mint ahogy erről ugyancsak beszámoltunk, nemrég a Fővárosi Törvényszék a LESZ szakszervezet keresete ellenében jogerősen helybenhagyta a Malév GH februárban végrehajtott csoportos leépítését, amit a cég akkor egyebek mellett azzal is indokolt, hogy a Malév kiesésével jóval kevesebb a megrendelése, ugyanakkor új szerződéseket év közben nem lehet megkötni.

Váradi kérdésekre válaszolva gyakorlatilag nullának minősítette egy új magyar légitársaság megalakulásának esélyét, ugyanakkor szavaiból kiderült, a Wizz továbbra sem vállalja azt a ráhordó fukciót, amit a Balkán nagyobb csomópontjai felől a Malév teljesített a nyugati és észak-európai járatokra: a társaság ponttól pontig repül. Minden ilyen járatnál feltétel, hogy tele legyenek a 180 üléses gépek – tette hozzá a Wizz-vezér.

A Wizz továbbra is a point-to-point hálózati modellt követi

A Wizz Air tavaly 11 millió utast szállított, az idén pedig 12 milliót fog vinni. Jelenleg 16 bázisról, 29 ország 80 desztinációjába 252 útvonalon repül a cég 39 gépe, a flottát jövő nyárig további 6 darab A 320-as géppel bővítik. A márciusban zárult üzleti évét 250 milliárd forint forgalom mellett 16,7 milliárdos profittal zárta a cég.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.