Tarlós István: Azért küzdünk, hogy ne legyen dugódíj
Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: „nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára”.
– Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá. Tarlós István úgy fogalmazott: – Mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat.
Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. – Jogában áll nem eltekinteni – mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az „egyezkedések, van egy hallgatólagos határidő-módosítás”. Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. – Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.
Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy „értelmezhető nagyságú” területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy „értelmezhető” bevétel származzon belőle. Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros. Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Elmondta, nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!