Szintlépés a Google webanalitikában
Az Universal Analytics-tulajdonok (UA) működése a közelmúltban leállt, már nem dolgoznak fel adatot. A korábbi jelentések nem vesztek el, egy ideig még megtekinthetők az új platformon, az új adatok viszont már kizárólag csak a Google Analytics 4-tulajdonokba (GA4) fognak bekerülni. De miért fontos tudnunk minderről?
A GA4 a Google Analytics következő generációja, amely eseményalapú adatokat gyűjt mind a weboldalakról, mind az applikációkból, annak érdekében, hogy pontosabb képet adjon a látogatók ááltal a webhelyen, vagy alkalmazásban végzett tevékenységről. Az új rendszer egyrészt orvosolja az UA problémáit, másrészt pedig új megoldásokat kínál a felhasználóknak a weboldalak és mobil alkalmazások akár együttes elemzéséhez is. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a GA4-ben multiplatform elemzésre kerül sor, ezáltal egyszerűbbé válik a felhasználók számára a pontos mérés. Mindehhez eseményalapú adatokat használ a munkamenetből kinyert adatok helyett.
- Korszerűbb mérési modellt használ, amely jobban alkalmazkodik az online interakciók összetettségéhez és változatosságához;
- Egységesen kezeli a weboldalak és alkalmazások méréseit, megkönnyítve a komplex adatelemzést és a felhasználói viselkedés átfogóbb megértését;
- Magasabb szintű adatvédelmet biztosít;
- Mesterséges intelligenciát alkalmaz az adatelemzés során;
- Eseményalapú követési rendszert használ, amely lehetővé teszi a felhasználók testreszabottabb nyomon követését;
- Többet mutat az oldallátogatókról, ezzel segít meghatározni a célközönséget.
Aki szeretné kihasználni a GA4 előnyeit, annak egy kis figyelemre szüksége lesz az átállás során.
Általánosságban elegendő lehet a legtöbb weboldal számára az asszisztens használata. A költöztetési asszisztens segítségével néhány lépéssel beállítható a korábbi UA-fiók alapján a konverziókövetés, Ads-összekapcsolás, és más hasznos, az Analytics korábbi verziójában már használt funkciók. Webáruházak számára azonban az e-kereskedelmi adatok követésének beállításhoz, illetve egyéb haladó funkciókhoz már érdemes lehet szakértői segítséget igénybe venni.
A Google analitika új verziója nélkülözhetetlen az online marketing tevékenységek, például a keresőoptimalizálás eredményességének méréséhez. Ne féljen tehát az ismeretlentől: ha üzleti célú weboldalt üzemeltet, kezdjen hozzá a GA4 beállításához még ma!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!