Szegedi híd: elsőbbség a tömegközlekedésé
A tanévkezdésre befejeződtek a szegedi Belvárosi híd újszegedi hídfőjének útépítési munkái, az uniós támogatással megvalósuló beruházásnak köszönhetően a tömegközlekedési járművek gyorsabban juthatnak át a Tisza túlsó oldalára. Gyimesi László (Fidesz) városfejlesztési tanácsnok a helyszínen tartott tájékoztatóján közölte: a beruházás 244 millió forintba került.
A hídfőnél korábban a reggeli csúcsforgalom idején komoly dugó alakult ki, több száz méteres kocsisorok torlódtak föl – mondta a politikus sajtótájékoztatóján. Hozzátette: az emberek közül hiába választották sokan a közösségi közlekedést, a buszok és trolik is a dugóban álltak.
A fejlesztés során kialakított forgalomtechnikai megoldás előnyben részesíti a közösségi közlekedést, így a buszok akadálytalanul juthatnak el a hídfőnél kialakított megállókhoz, majd várakozás nélkül hajthatnak át a szegedi oldalra. Ezt az teszi lehetővé, hogy a hídfőhöz vezető utakon buszsávokat alakítottak ki, és a lámparendszer a beépített érzékelőknek köszönhetően csak annyi gépkocsit enged fel az átkelőre, amennyi egyszerre át tud hajtani azon – közölte a tanácsnok.
A Colas Út Építőipari Zrt. vezette Belvárosi Híd Konzorcium buszsávokat alakított ki a Népkert és a Székely soron, elbontottak és újjáépítettek 1100 négyzetméter közutat, 600 négyzetméter járdát, 600 méternyi közvilágítási hálózatot, 710 méter troli felsővezetéket, és áthelyeztek több megállót. Szeptember 12-ig befejeződik a lámpák összehangolása, a padkarendezés, és a korlátok építése – tudatta Gyimesi László.