Repüld körbe az országot, Budapest–Budapest 737-essel!

iho/repülés   ·   2021.06.11. 12:00
70396457_10217254446085994_3401127521587036160_o

Tavaly is népszerű volt a „Flight to nowhere” hazai változata. Öt-hatezer méterről szebb lesz a látvány, mint utazómagasságról... Védettség kötelező!

Újabb országnéző élményprogramot hirdet az Aeropark együttműködésben a Smartwings légitársasággal, és a Budapest Airport támogatásával. Az első nagysikerű őszi sétarepülés után június 20-án közel 60 perces sétarepülésekre indul a Smartwings Boeing 737-800-asa a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A program iránt óriási az érdeklődés – olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

A tervezett útvonal érinti a többi között a Dunakanyart, a Balatont, a Bakonyt és Budapestet, ez azonban az aznapi időjárástól, a felhőborítottságtól függően változhat. Amennyiben az Alföld fölött lenne szikrázó napsütés, akkor a Duna-Tisza köze és a Tiszántúl nevezetességei felett repül át a különleges járat.

(fotók: Dombi Mihály)

A világon elsőként az elmúlt évben az ausztrál Qantas hirdetett „Flights to nowhere” címen élményjáratokat, amelyek az ország nevezetességei felett repültek el. Több ázsiai légitársaság is indított hasonló túrákat. Európában elsőként október végén az Aeropark szervezésében szálltak fel hasonló élményjáratok, amelyekre rekordidő alatt keltek el a jegyek. A három Budapest-Budapest járatra akkor 560-an regisztráltak, az utasok fele életében először emelkedett nagy géppel a magasba. A fedélzeten különleges hangulat uralkodott, a személyzet tagjai munkájuk kulisszatitkaiba is beavatták az utasokat, olyan információk is elhangzottak, amelyek egy normál repülésen nem megszokottak. Ezúttal sem lesz ez másképp – emelte ki Kránitz Balázs, az Aeropark munkatársa, a program egyik szervezője.

Az utazómagasság ezúttal nem 10 ezer méter lesz – hangzik a közlemény, a szervezők részéről ezt úgy pontosították portálunk számára, hogy az utazómagasságnak körülbelül a fele várható, vagyis remélhetőleg gyönyörű lesz a kilátás az útvonalon az utasok számára. 

(fotók: Baranyi Róbert)

A rendhagyó, országnéző Budapest–Budapest járatok ezúttal június 20-án indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljáról. A program kapcsán Somogyi-Tóth Dániel, a Légiközlekedési Kulturális Központ alapítója elmondta: mára az Aeropark Repülőmúzeum igazi centrumává vált a repülés iránt érdeklődők tízezreinek. Ezért indították el korábban a ferihegyi sétarepüléseket a historikus Li-2 repülőgéppel, ezért újítják fel folyamatosan a történelmi repülőgépeket és földi kiszolgáló eszközöket, de a múlt bemutatása mellett legalább ennyi figyelmet fordítanak a repülés jelenkori csodájának élményszerű megismertetésére is, ezért amellett, hogy folyamatosan indulnak az interaktív reptérlátogatás túrák, a közelmúltban professzionális Airbus szimulátort helyeztek üzembe, Boeing fedélzetbemutató programokat is tartanak.

A mostani élményprogram az országrepülésen túl tartalmaz egy reptérlátogatást, amelyen a látogatók megismerhetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kulisszatitkait, és megtekinthetik az Aeroparkban kiállított történelmi repülőgépeket is.

A belföldi charterjáratot (foglalás, további információk az Aeropark oldalán) a Légiközlekedési Kulturális Központ szerződött partnere, a Smartwings légitársaság teljesíti, melynek személyzete minden repülés után az előírásoknak megfelelően fertőtleníti a fedélzetet. Akárcsak a többi járaton, a fedélzeten és az autóbuszokon kötelező a szájmaszk viselése. A programon való részvétel feltétele az érvényes védettségi igazolás, vagy egy 48 óránál nem régebbi negatív PCR-teszt, hangsúlyozza a közlemény.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.