Reptér: gyorsul a poggyászfeladás!

iho   ·   2019.08.08. 12:00
cim

Önkiszolgáló poggyászfeladó pultokat helyezett üzembe a Budapest Airport a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A jelenleg próbaüzemben működő rendszernek köszönhetően az utasoknak gyorsabbá és kényelmesebbé válik a poggyászfeladás folyamata.

Folyamatos próbaüzemmel működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain a 2-2 új önkiszolgáló poggyászfeladó pult. A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, utazás előtt gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat.

A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy épp elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően az automatizált feladó pulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász.

Az újonnan bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaság, a Wizz Air csatlakozott, egyelőre napi korlátozott számú járattal. Az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló járatok köre a tesztidőszak folyamán is bővülni fog, a fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak a légitársaságok, egyre több induló járat utasainak biztosítva az önálló poggyászfeladást.

„Az utasszolgáltatások színvonalának emelése elsődleges szempont számunkra. Az önkiszolgáló poggyászfeladás amellett, hogy felgyorsítja, jelentősen kényelmesebbé is teszi utasaink számára a poggyászfeladás folyamatát,” mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.

Hozzátette: „A tesztüzemet követően jelentős mértékben fejleszteni fogjuk az önkiszolgáló poggyászfeladást a terminálokon, és bízunk benne, hogy a Wizz Air után egyre több légitársaság csatlakozik ehhez a világszerte jól ismert rendszerhez.”

A Budapest Airport az elmúlt hónapokban több mint százezer eurós fejlesztést hajtott végre, együttműködve a rendszert szállító német Materna Gmbh-val.

A helyszínen kérdés esetén a repülőtér-üzemeltető által foglalkoztatott információs munkatársak állnak az utasok rendelkezésére, hangzik a reptérkezelő szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.