Poggyász-ügyek, Celebi: ha tényleg felelős, megválunk az emberünktől

iho   ·   2018.02.21. 18:36
cim

A Celebi szorosabb együttműködést sürget a poggyászkezelés biztonságának javítására – hangzik a ferihegyi földi kiszolgáló cégek egyikének szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

„A Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren a poggyászkezelés biztonságának javításához elengedhetetlen az érintett szereplők együttműködése – folytatódik a közlemény. – A Celebi a korábbi években nagy hangsúlyt fektetett az általa kiszolgált járatokon a biztonság javítására, az elmúlt hetekben pedig tovább fokozta a biztonsági ellenőrzéseket. A vállalat eddig is szorosan együttműködött a hatóságokkal, a repülőtér üzemeltetőjével, a légitársaságokkal, valamint a poggyászkezelésben részt vevő összes szereplővel, és a továbbiakban még szorosabb együttműködésre törekszik.

Az elmúlt években az érintett szereplők – földi kiszolgálók, a légitársaságok, a Budapest Airport és a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság (RRI) – sokat tettek a poggyászbiztonság javításáért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A közelmúltban a sajtóban megjelent esetekhez hasonlók elkerüléséhez elengedhetetlenül szükséges, hogy az érintett szereplők az eddigieknél összehangoltabban és szorosabban működjenek együtt, amelyben a Celebi – ahogy eddig is – ezután is partner kíván
lenni.

(fotók: Celebi)

A Celebi saját forrásból, jelentős költségeket vállalva évek óta folyamatosan növeli az általa kiszolgált járatokon a biztonsági ellenőrzések számát, amihez biztonsági céget is alkalmaz. A biztonsági ellenőrzések száma az elmúlt években megtöbbszöröződött. A Celebi együttműködik az RRI-vel a járatok ellenőrzésében és azügyfélpanaszok kivizsgálásában. A légitársaságtól vagy az utasoktól kapott panaszok esetén haladéktalanul elkezdjük a panasz kivizsgálását, amelyről a RRI-t is tájékoztatjuk. A hozzánk érkezett panaszok esetén felhívjuk az utas figyelmét, hogy panaszáról tájékoztassa az illetékes légitársaságot, valamint forduljon a RRI-hez is. A panaszok folytán induló rendőrségi megkeresések kapcsán az RRI-vel mindenben együttműködünk és a szükséges adatokat átadjuk.

Az elmúlt időszakban megjelent sajtóhírek nyomán további biztonsági intézkedéseket vezettünk be. Többek között 2018. február 10-től tovább bővítettük a kézi rakodású járatok biztonsági felügyeletét, hordozható kamerával rögzítjük a gépek rakterében történő rakodást, valamint rendszeresen, szúrópróba-szerűen ellenőrizzük a munkavállalók által használt öltözőszekrényeket.


A repülőgépek kiszolgálásában részt vevő kollégáink tapasztalt és elkötelezett munkavállalók. Az ő teljesítményük és a Celebi 60 éves iparági tapasztalata a záloga annak, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren piacvezetők vagyunk, a legnevesebb, nagy múltú légitársaságok is minket választanak. A belső átvilágítások során a tőlünk elvárható maximális tudásunk szerint járunk el a jogszabályi keretek között. A feltárt incidensek esetén Etikai Szabályzatunk szellemében a legszigorúbban járunk el” - folytatódik a cég közleménye.

„A repülőtéren jelen lévő vállalatok, köztük a Celebi is kizárólag olyan személyeket alkalmazhatnak, akik háttérellenőrzését az illetékes hatóságok elvégezték a repülőtéri azonosító kártya igénylésekor, illetve a lejáró azonosító kártyák meghosszabbításakor. Bármilyen, az utasoktól vagy partnereinktől érkező panasz esetén azonnal vizsgálatot végzünk, és kezdeményezzük az érintett munkavállaló munkaviszonyának megszüntetését, amennyiben bebizonyosodik munkavállalónk felelőssége. Mindazonáltal a munkaviszonyra vonatkozó szigorú jogszabályi keretek között, konkrét bizonyíték hiányában a gyanúba keveredett dolgozóink szerződését csak azokban az esetekben tudjuk megszüntetni, amikor az RRI-től bizonyító erejű információt kapunk arról, hogy munkavállalónk a poggyász kezelésével kapcsolatos – vagy bármilyen egyéb – bűncselekményben érintett. Ilyen esetekben az érintett munkavállaló munkaviszonyát haladéktalanul megszüntetjük.

A Celebi szorosan együttműködik a Budapest Airporttal és az RRI-vel a poggyászkezelés további, még fokozottabb ellenőrzésének kidolgozásában” – zárja közleményét a cég.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.