Peking–Budapest: ismét közvetlen légikapcsolat!

iho   ·   2015.05.02. 11:15
cim

Pénteken este 19 óra 26 perckor landolt Budapesten az Air China kínai nemzeti légitársaság első Peking–Budapest járata. Az Airbus A 330-200-as típusú repülőgép, amelyen 30 business és 207 turista osztályú helyet kínálnak, ezentúl hetente négy alkalommal közlekedik a magyar és a kínai főváros között.

A Budapest Airport közleménye úgy értékeli: történelmet írt az Air China, hiszen ez a típus eddig még nem közlekedett menetrendszerűen Peking és Budapest között. A korszerű, 237 utast szállító kínai repülőgépek egy közbenső, Fehéroroszország fővárosában, Minszkben tett leszállást követően érkeznek Budapestre 19.40-kor és a tervek szerint 21.10-kor indulnak tovább egyenesen Pekingbe. A járat a kora hajnali órákban érkezik a Kínai Népköztársaság fővárosának nemzetközi repülőterére. A nyári menetrendben az Air China gépei hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap közlekednek Budapestre.

(fotók: Budapest Airport)

Az első járatot ünnepélyes keretek között, az új járatoknak kijáró hagyományos tűzoltó diadalív vízsugárral köszöntötték a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Peking–Budapest légijárat újraindításáról Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter írt alá megállapodást Kínában, így szinte természetes, hogy ott volt az első járat köszöntésén a repülőtéren, ahogy megjelent Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság budapesti nagykövete és Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

– Óriási öröm a számunkra, hogy üdvözölhetjük az Air China első Peking–Budapest járatát a repülőterünkön. Ez valóban történelmi léptékű pillanat nemcsak a magyar légiközlekedés, hanem a magyar gazdaság számára is – jelentette ki Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: – Biztos vagyok abban, hogy az új járatra nagyon nagy az igény mind a turisták, mind az üzleti utazók körében, hiszen az Air China Ázsia legerősebb gazdaságával teremt összeköttetést Magyarországról. Kína páratlanul gazdag, négyezer éves történelme és kultúrája fantasztikusan vonzó utazási célpontot jelent, miközben Magyarországon él Közép-Európa legnépesebb kínai származású kolóniája. Minden feltétel adva van a Peking–Budapest légihíd további fejlesztéséhez.

Az Air China által biztosított közvetlen magyar–kínai légi összeköttetés természetesen az áruforgalom (air cargo) fellendülését is nagyban elősegíti a két ország között, mivel a magyar exporttermékek így akár már átrakópont nélkül, közvetlen járatokon is eljuthatnak Kínába.

– Az Air China új járata a gépenként akár 10 tonnás teheráru-szállítási kapacitással egyértelműen kelet- és közép-európai gyűjtő/elosztó (hub) szerepet is ad Budapestnek és a repülőtérnek, mind az export, mind az import területén és egyben erősíti Magyarország és Budapest központi logisztikai szerepét a régióban, ami mindannyiunk közös érdeke! – tette hozzá Heckenast Kornél kereskedelmi igazgató az R-BAG cégcsoport nevében, mint az Air China Cargo hivatalos magyarországi vezérképviselete (Cargo General Sales Agent – GSSA).

A közvetlen Budapest–Peking járat 2012-ben szűnt meg, amikor a Malév csődje után a Hainan Airlines úgy döntött: a budapesti átszállási lehetőségek megszűnése miatt leállítja a magyarországi járatot. A mostani új járat elindításához kormányzati szintű megállapodásra volt szükség, hiszen módosítani kellett a Magyarország és a Kínai Népköztársaság közötti légügyi egyezményt. Mindez része a magyar kormány „Keleti Nyitás politikájának”.

Magyarországon található a legnépesebb kínai származású kolónia egész Kelet-Közép-Európában, akik számára nyilvánvalóan nagyon jó hír az új Air China járat elindítása, ami nemcsak az üzleti utazók és a családi kapcsolatok ápolása szempontjából fontos, hanem az idegenforgalom további bővülésére is kihat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.