Malév-csőd után szerződés a túlélőkkel

iho/repülés   ·   2012.04.27. 13:30
cim

A Budapest Airport ötéves bérleti szerződést kötött a Malévot túlélő két leányvállalattal, amelyek tovább üzemelnek a budapesti repülőtéren. A Malév Ground Handling Zrt. és az Aeroplex of Central Europe Zrt. irodákat, hangárokat és egyéb létesítményeket bérel a Budapest Airporttól – hangzik a ferihegyi légikikötőt üzemeltető cég közleménye.

A Budapest Airport hónapok óta dolgozott az új bérleti szerződéseken, hogy azokat hozzáigazítsa a Malévot túlélő két leányvállalat igényeihez és a nemzeti légitársaság csődjét követően kialakult feltételekhez.

Az Aeroplex of Central Europe Zrt. (ACE) jelentős repülőgép-karbantartó és javítóbázist üzemeltet a Budapest Airport partnereként és egy sor repülőgéptípus napi karbantartási igényeit elégíti ki a Bombardier Dash-8 Q400-astól kezdve a Boeing 737-es és Airbus A 320-as gépcsaládon át egészen a Boeing 747-es óriásgépekig. Ezen felül egy sor típus teljes körű nagyjavítását (ún. D-check) is végzik, mint amilyen a világ repülésében legtöbbet használt Boeing 737-es és az Airbus A 320-as. Az elmúlt időszakban olyan légitársaságok szerepeltek a megrendelőik között, mint az Air Berlin, a Travel Service, a Norwegian Air Shuttle vagy a spanyol Air Europa.

(fotók: Budapest Airport)

A Malév Ground Handling számos repülőtéri szolgáltatást nyújt a légitársaságoknak a check-in-től és a poggyászfelvételtől kezdve a beszállításon át a légitársasági businessvárók üzemeltetéséig és a VIP-szolgáltatásokig. A Malév Ground Handling működésének átalakítását követően a Budapest Airport olyan fontos légitársasági partnereinek nyújt szolgáltatást, mint a KLM, az Air France, az SN Brussels Airlines, a cseh CSA és az Air Berlin.

René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója kijelentette: cége nemcsak abban érdekelt, hogy a két vállalat túlélje a jelenlegi válságot, hanem abban is, hogy a jövőben sikeresen működjenek. Az igazgató ezzel kapcsolatban utal a Malév csődje miatt a BA-nál elszenvedett veszteségekre, az idegenforgalom gondjaira és a Budapest Airportot sújtó telekadóra.

„Ez a szerződés jelentős fordulópont az Aeroplex életében és reorganizációs folyamataiban, amelyet a Malév csődje miatt volt szükséges elindítanunk” – nyilatkozta Nemcsok Imre, az Aeroplex ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „Reméljük, az a stabilitás, amelyet az ötéves időszakra kötött szerződés sugall, tovább javítja esélyeinket.”

Limburger Lóránt, a Malév Ground Handling Zrt. vezérigazgatója hozzáfűzte: „Drámai hetek vannak mögöttünk és most végre ezzel az aláírással a jövőbe tekinthetünk. A Malév Ground Handling működését az elmúlt hetekben hozzá kellett igazítanunk a Malév utáni korszak realitásaihoz. Ehhez biztosít a számunkra egyfajta szerződéses keretet a Budapest Airporttal most aláírt bérleti megállapodás. Számomra most az a legfontosabb, hogy konszolidáljuk a Malév Ground Handling működését és hogy megőrizzük a vállalat piaci jó hírnevét, továbbra is magas színvonalú kiszolgálást biztosítsunk légitársasági partnereinknek.”

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.