Kordonkarám Ferihegyen: és mi lesz, ha esik az eső?

iho/repülés   ·   2012.04.04. 13:30
karam400

Pár napja számoltunk be arról, hogy a hagyományos légitársaságoknak épített 2-es terminál, és az ultrafapados Ryanair légitársaság egymásra találása fura helyzetet teremtett: az utashídról lépcsőn le, majd egy 300 méter hosszú karámon keresztül kell az utasoknak elgyalogolniuk az ír légitársaság gépeihez. Reptéri dolgozók szerint ez veszélyezteti a repülés biztonságát, az első napon azonban nem történt incidens.

A várakozás alatt van idő megismerkedni a reptéri munkával

Olvasónk beszámolója szerint az utasokat már a gép leszállása előtt kiterelték a betonra, ahol mintegy 20 percet kellett állniuk. A beszámoló szerint a kellemes tavaszi időben ez nem is volt gond, a legtöbben fényképezéssel, mások cigarettázással töltötték el az időt. A dohányzás ugyan szigorúan tilos a repülőgépek környékén, hiszen a belobbanó üzemanyag nagyon veszélyes, de a jelenlegi ferihegyi forgalomban alig volt a környéken repülő.

Kis szerencsével egyszerre több gépet is láthatnak az érdeklődők – és most már nem csak a kerítésen kívülről fényképezhetik az eseményeket

Értesüléseink szerint a karámos beszállítást rossz időjárási és látási viszonyok között nem alkalmazzák majd, az azonban egyelőre kérdéses, hogy a nyári 37-38 fokos időjárás rossznak számít-e a betonon ácsorogva. Olvasónk azt is megjegyezte, hogy a karámon keresztülrohanva azoknak az utasoknak lesz jobb ülőhelyük a repülőgépen, akik gyorsabban tudnak szaladni. A kisgyerekkel utazók, idősek és a nehezen közlekedők valószínűleg le fognak maradni – bár a repülő őket is el fogja szállítani, és a pár száz méteres séta során remek fényképeket is készíthetnek majd a mostanában meglehetősen szolid ferihegyi forgalomról.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.