Kényszerleszállás Lisztferihegyen

iho/repülés   ·   2012.03.22. 18:35
nyito

A brit fapados légitársaság G-CELI lajstromjelű, „Manchester” nevet viselő, a EXS897 járatot teljesítő Boeing 737-330-asa repülés közben jelezte a légiirányítóknak, hogy az egyik hidraulikarendszerében szivárgást észlel, így elsőbbségi leszállást kért. A gép az airportal.hu információi szerint rendben leszállt a 13R pályára, de fékrendszere túlhevült, így a kényszerleszállás miatt a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság készenlétben álló tűzoltóegységeinek kellett lehűtenie a forró kerékagyakat.

Az utasokat mobil lépcsők segítségével még a pályán leszállították a gépről, majd a meghibásodott Boeinget ezután rendben levontatták az Aeroplex hangárja előtti műszaki előtérre.

Lassan 26 éves, de megbízható: a Jet2 G-CELI 737-330-asa <br>(fotó: lyntons.plus.com)

A 23526-os gyári számú, 133 turistaosztályú üléssel felszerelt 737-330-as 1986. szeptember 15-én szállt fel először. A gépet a Lufthansa vette át még ez év október kilencedikén, D-ABXE lajstromjellel. A gép G-CELI lajstromjellel 2004. szeptember 21-től a Channel Express, majd október 14-től a Jet2 színeiben folytatta a munkát. A leeds-i székhelyű Jet2.com diszkont-légitársaság még 2004-ben indította első járatát a magyar főváros és Manchester között, eredetileg hetente három járattal, majd ezt 2010. nyarától heti öt járatra bővítette. 2012 decembere óta pedig Leeds és Budapest között is repülnek a Jet2 gépei.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.