Idén is díjazták a leginnovatívabb alagutakat és felszín alatti projekteket

iho   ·   2018.11.10. 08:45
400px_ita2018

Az ITA 2015 óta minden évben odaítéli az ITA Alagútépítő és Felszín Alatti Terek Díjat a leginkább úttörő jellegű innovációt felmutató alagútépítési és felszín alatti tereket érintő projektek számára. Idén a kínai Nanking városa adott helyet a rendezvénynek.

Az előző években a svájci Hagerbach, Szingapúr, valamint Párizs adott otthont a díjkiosztónak, a negyedik ITA Alagútépítési Díjat 2018-ban ismét Ázsiában adják át. Az előző három alkalom kétszáznegyvennél is több indulót és száztíz jelöltet számlált, a harminc díjazott projekt és személy több mint hétszázötven résztvevő előtt vehette át a kitüntetést.

2018-ban is díjazta a leginnovatívabb projekteket az ITA (fotó: ITA)

Jelentőséggel bír, hogy idén a díjosztó helyszíne Nanking, mivel Kínának folyamatos térhiánnyal kell megküzdenie, és habár születnek a jövőben is élhető városok formálását lehetővé tevő innovatív beruházások, az elsődleges igények továbbra is a legfontosabb infrastruktúrára vonatkoznak, kiemelt hangsúlyt fektetve a nagy vasúti tömegközlekedési projektekre, valamint az energiaellátási eszközökre.

Az ITA alelnöke, Csin Hsziu (Jenny) Jan a rendezvényen kiemelte: Kínában a felszín alatti terek egyre jelentősebb szerepet töltenek be az elmúlt negyven év során. A földrajzi és a komplex környezeti bizonytalanságok ellenére Kína negyvenötezer kilométernyi alagutat hozott létre. Az ország számára az egyik fő kérdés az alagutak építése nagy tengerszint feletti magasságban. Az egyik legnagyobb kihívást jelentő óriásprojekt a Szecsuán–Tibet vasútvonal megépítése: az 1629 kilométer hosszúságú pálya a tervek szerint 2025-re köti majd össze a körülbelül ötszáz méteres magasságban fekvő Csengtu városát a tibeti autonóm terület fővárosával, a 3600 méter magasan a Himalájában megbúvó Lhászával.

Az ITA Alagútépítési Díj nyolc kategóriában, valamint egy életműdíjjal jutalmazza a jelentős innovációkat és az úttörő projekteket. Idén Csucsou adott helyet a rendezvénynek, a huszadik Kínai Alagút- és Földalatti Munkák Konferenciát (CTUC) követően. Kétnapnyi prezentációt, esettanulmányt és műszaki konferenciát követően sikeres záróünnepséget jelentett a díjkiosztó, ahol a közönség az ősi Kínával is megismerkedhetett. A negyedik ITA alagútépítési díjkiosztó háromszáznál is több érdeklődővel tovább erősíti pozícióját a világban zajló óriásprojektek és innovációk felismerésének referenciapontjaként.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.