HungaroControl: szerkezetkész az új irányítóközpont

iho/repülés   ·   2011.09.02. 14:21
_MG_1326

A bokréta a szerkezetkész új központ tetejére emelkedik

A közép-európai régióban egyedülálló beruházási program keretében a HungaroControl a legmodernebb technológiával fejleszti navigációs infrastruktúráját. Az új épületben egy helyre költözhetnek a cég már működő nemzetközi oktatási, szimulációs és K+F vállalkozásai, és ezzel létrehozza a térség egyetlen légiforgalmi tudásközpontját.

Az új, közel tízezer négyzetméteres, háromemeletes irányító központ szerkezetépítési munkálatai augusztus végén fejeződtek be. A terveknek megfelelően ezután következik a közművek kialakítása, majd 2012 februárjában a technológia telepítése. A magyar légiforgalmi szolgálat teljes informatikai és kommunikációs rendszerét megújítja, az ehhez szükséges eszközök beszerzése hamarosan lezárul. Mindemellett az elkövetkező hónapokban felgyorsul a HungaroControl igényeinek megfelelőn kialakított légi navigációs rendszere, a MATIAS fejlesztése, amely a legmodernebb kommunikációt teszi majd lehetővé a légiforgalmi irányítók és a repülőgépek fedélzete között. Az új irányító központba 2012 végén költözhetnek be a dolgozók.

A bokrétaavató: Szepessy Kornél HC vezérigazgató

A bokrétaavatási ünnepségen dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár beszédében kiemelte: „A hatékonyság és a versenyképesség növelése csak folyamatos fejlesztéssel érhető el. Az ANS III program legnagyobb erénye, hogy előrelátó, innovatív és képessé teszi a magyar légiforgalmi szolgálatot arra, hogy megőrizze nemzetközileg is elismert technológiai előnyét, és hosszútávra megalapozza a magyar légiforgalmi irányítás jövőjét.”Átköltözik majd a mostani irányítóközpont...

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója elmondta: a program révén Magyarország egyedülálló lehetőséghez jut. "Túl azon, hogy felépítünk egy csúcsmodern irányító központot, az új technológiát a jelenleg használt épületbe is telepítjük. Ezzel megteremtjük az alapját egy nemzetközi légi navigációs tudásközpontnak. Itt kap majd helyet az Entry Point Central akadémia, amelyet Európa egyik legnevesebb oktatási intézetével közösen alapítottunk, valamint regionális kutatás-fejlesztési központunk, a CRDS. Ide kerül majd a teljesen valósághű képet adó, 360 fokos látványszögűre bővített 3D toronyszimulátorunk is. Olyan innovációs centrumot hozunk létre, amely az egész régió oktatási, szimulációs és K+F igényeit képes lesz kiszolgálni” – mutatta be a programot a vezérigazgató.

... és a népligeti szimulátorközpont is

Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere a bokrétaünnepségen hangsúlyozta: „A HungaroControl a légiközlekedési szektor jelentős munkaadója és a legsikeresebb állami vállalatok egyike. Ez a beruházás nem csupán egy vállalat jövőjéről szól, hanem mindannyiunk közös érdekeit szolgálja.”

A fejlesztési beruházást az Európai Unió 1,6 milliárd forinttal támogatja a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében, amely a teljes program költségvetésének 12 százalékát teszi ki.

Bokréta díszíti az új légiforgalmi irányító központot

A technológia megújításával folytatódik a beruházás



Öt hónap alatt épült fel a HungaroControl új légiforgalmi irányító központja, a szerkezetépítési munkálatok befejezését bokrétaavatással ünnepelték meg 2011. szeptember 1-jén. A közép-európai régióban egyedülálló beruházási program keretében a HungaroControl a legmodernebb technológiával fejleszti navigációs infrastruktúráját. A megújuló környezet lehetővé teszi, hogy a Társaság egy helyre telepítse már működő nemzetközi oktatási, szimulációs és K+F vállalkozásait, és ezzel létrehozza a térség egyetlen légiforgalmi tudásközpontját.



Az új, közel tízezer négyzetméteres, háromemeletes irányító központ szerkezetépítési munkálatai augusztus végén fejeződtek be. A terveknek megfelelően ezután következik a közművek kialakítása, majd 2012 februárjában a technológia telepítése. A magyar légiforgalmi szolgálat teljes informatikai és kommunikációs rendszerét megújítja, az ehhez szükséges eszközök  beszerzése hamarosan lezárul. Mindemellett az elkövetkező hónapokban felgyorsul a HungaroControl saját igényeinek megfelelőn kialakított légi navigációs rendszere, a MATIAS fejlesztése, amely a legmodernebb kommunikációt teszi majd lehetővé a légiforgalmi irányítók és a repülőgépek fedélzete között. Az új irányító központba 2012 végén költözhetnek be a légiforgalmi irányítók.



A hagyományokhoz hűen az új épület legmagasabb pontjára bokrétát tűztek. Az ünnepségen dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár beszédében kiemelte: „A hatékonyság és a versenyképesség növelése csak folyamatos fejlesztéssel érhető el. Az ANS III program legnagyobb erénye, hogy előrelátó, innovatív és képessé teszi a magyar légiforgalmi szolgálatot arra, hogy megőrizze nemzetközileg is elismert technológiai előnyét, és hosszútávra megalapozza a magyar légiforgalmi irányítás jövőjét.”



„A program révén Magyarország egyedülálló lehetőséghez jut, mert túl azon, hogy felépítünk egy csúcsmodern irányító központot, az új technológiát a jelenleg használt épületbe is telepítjük. Ezzel megteremtjük az alapját egy nemzetközi légi navigációs tudásközpontnak. Itt kap majd helyet az Entry Point Central akadémia, amelyet Európa egyik legnevesebb oktatási intézetével közösen alapítottunk, valamint regionális kutatás-fejlesztési központunk, a CRDS. Ide kerül majd a teljesen valósághű képet adó, 360 fokos látványszögűre bővített 3D toronyszimulátorunk is. Olyan innovációs centrumot hozunk létre, amely az egész régió oktatási, szimulációs és K+F igényeit képes lesz kiszolgálni” – mutatta be a programot Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.



Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere a bokrétaünnepségen hangsúlyozta: „A HungaroControl a légi közlekedési szektor jelentős munkaadója és a legsikeresebb állami vállalatok egyike. Ez a beruházás nem csupán egy vállalat jövőjéről szól, hanem mindannyiunk közös érdekeit szolgálja.”



A fejlesztési beruházást az Európai Unió 1,6 milliárd forinttal támogatja a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében, amely a teljes program költségvetésének 12 százalékát teszi ki.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.