Független felmérés: javul az utaselégedettség Ferihegyen

iho   ·   2020.01.22. 20:00
cim

37 kritériumból 32 esetében jelentősen javult a szolgáltatási színvonal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, derült ki a negyedévente elvégzett független nemzetközi utaselégedettségi felmérésből. Az utolsó negyedévi és összességében a teljes 2019-es évi ASQ eredmények maradéktalanul visszaigazolták a Budapest Airport által az elmúlt évben végrehajtott fejlesztéseket: az utasok kiemelkedően jónak értékelték a biztonsági ellenőrzést, a terminálok tisztaságát és az általános szolgáltatási színvonalat is a budapesti repülőtéren, hangzik a reptérkezelő közleménye.

A többszáz nemzetközi repülőtéren egységes szempontok alapján végzett utaselégedettségi felmérés (ASQ) kimutatta: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasai egyértelműen érzik a javulást a repülőtér szolgáltatási színvonalában. A vizsgált 37 szempontból 32 esetében az utasok visszaigazolták az előző évi fejlesztéseket; az 1-től 5-ig terjedő skálán kiugróan jó értékelést kapott például az utasfelvétel (check-in) és a biztonsági ellenőrzés folyamata, a terminálok tisztasága, és az általános elégedettség is meghaladja a megelőző évi szintet.

A nemzetközi repülőterek által a legfontosabb mutatónak tekintett általános elégedettség értékelése a 2018-ban mért 3,71 pontról 3,81 pontra emelkedett, és kiemelkedő osztályzatot kapott a terminálok tisztasága és általános atmoszférája is. A megkérdezettek elismerően nyilatkoztak az utasbiztonsági ellenőrök udvariasságáról, az ellenőrzés alaposságáról, és a legjobbra értékelt szempontok között szerepel az utasok biztonságérzete is. E három szempont értékelése mind megközelítette vagy elérte a nemzetközi összehasonlításban is jónak számító 4 pontot. Az utasok pontszámaiban szintén visszaköszön a biztonsági ellenőrzést megelőző várakozási idő lerövidülése, továbbá javult az útlevélellenőrzés gyorsaságának megítélése is: ez a 2018-ban mért 4,02-ről 4,12 pontra emelkedett. A korábbinál magasabb pontszámot kapott az utasoktól a repülőtéri üzletek kínálatának ár-érték aránya, a Wi-Fi hálózat elérése, és ugyancsak 4 pont felett értékelték az utasok az átszállási lehetőségeket.

„A Budapest Airport 2019-ben nagy lépést tett az utasélmény javítása felé, és ezt az ASQ eredmények a tavalyi év egészében visszaigazolták. Az utasok egyértelműen érzik és értékelik a szolgáltatási színvonal emelkedését” – összegezte Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Hozzátette: „Minden fejlesztésünkkel az utasok komfortérzetét és kényelmes utazását szeretnénk tovább javítani, és büszkék vagyunk rá, hogy fejlesztéseinknek látható eredménye van. Az ASQ a legfontosabb visszajelzés számunkra, hiszen az utasok független felmérés keretében fejthetik ki a véleményüket a repülőtéri tapasztalataikról.”

Az elmúlt két évben a Budapest Airport 45 milliárd forintot fordított repülőtér-fejlesztésre, a következő 4-5 évben pedig további 275 milliárd forintnyi beruházást tervez megvalósítani a repülőtér további bővítésének, fejlesztésének keretében, zárul a reptérkezelő közleménye.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.