Emirates: decembertől 777-es jár Budapestre!

Márványi Péter   ·   2015.05.20. 16:15
cim777

Járatnyitás A330-assal

Az Emirates továbblép: a Dubai–Budapest járatra a légitársaság az eddigi A330-asok helyett a jóval nagyobb befogadóképességű Boeing 777-est állítja be decembertől, ráadásul annak is a 310 turista, 12 első és 42 business-osztályos üléssel berendezett, tehát összesen 364 utast szállítani képes hosszabb 300-as változatát. És ami legalább ennyire fontos, a gép „gyomrában” mintegy húsz tonnányi teherszállítmány mozoghat a két főváros között.

A délelőtti budapesti sajtótájékoztatón Thierry Aucoc, az Emirates európai alelnöke és Horváth Gábor, a társaság magyarországi vezetője az alig több, mint fél éve beindult budapesti járat sikeréről beszélt, ami megalapozta a döntést. Bár az első Emirates-gép tavalyi érkezése előtt, ahogy Horváth fogalmazott, „gyöngyöző homlokkal” latolgatták, vajon sikeres lesz-e a vonal, azóta a reláció már bejáratottnak számít, az Emirates átlagos töltöttségét, 80 százalékos load factort teljesíti, az eltelt fél évben hatvanezer utast vittek és hoztak az A330-asok.

Folytatás 777-essel

Ezért nem jelent a 777-es beállítása, a heti ötezer ülés kiajánlása túlkapacitást, mondták kérdésekre válaszolva a társaság képviselői, Aucoc külön hangsúlyozta, hogy az Emirates gyakorlata azt mutatja, hogy a nagyobb gép, a nagyobb utazási lehetőség egyben nagyobb igényeket is stimulál az adott piacon.

A budapesti járatról kétféle funkcióban beszéltek az Emirates vezetői, egyrészt hangsúlyozták annak jelentőségét, hogy egyre több turista akar Magyarországra utazni, Magyarországon keresztül pedig tovább Nyugat-Európába, hiszen az Öböl-államok állampolgárainak már nem kell vízum a schengeni övezetbe. Budapest felől pedig Dubajon keresztül elérhető Ázsia, ezen belül Thaiföld, Kína, Japán és Korea, illetve Ausztrália, sőt, egyre vonzóbb úticélokként Kelet- és Dél-Afrika is. Dubaj maga is egyre vonzóbb célpont, az évi beérkező turisták száma 12 millió, összehasonlításként Párizsé is „csak” 15 millió. Ami valóban elgondolkodtató adat: Dubajból felszállva nyolcórás repüléssel a föld lakosságának nyolcvan százaléka elérhető!

A budapesti sajtótájékoztató...

A változás annyiban érinti a mostani helyzetet is, hogy csúszik a korábbi terv, miszerint Budapest és Dubaj között első osztályon is lehet utazni. Ez a 777-eseken meglévő szolgáltatás lesz, a 330-asokon viszont csak úgy lehet megvalósítani, ha egyúttal csökken a repülőgép teljes, 278 fős utaskapacitása.

...az optimista előrejelzések jegyében

A túlkapacitástól már csak azért sem nagyon fél az Emirates, mert a magyar fővárost meglehetősen kevés nagy hatótávolságú járat köti össze más kontinensekkel, van tehát bőven növekedési potenciál. Mindenesetre a jelenlegi állapot szerint az Emirates 777-ese a legnagyobb utasszállító lesz, amely menetrend szerinti járatot teljesít Budapestre és Budapestről...

A tájékoztatón még sok érdekes részlet hangzott el az Emirates stratégiájáról, terveiről, flottájáról, ezekről portálunk később számol be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.