Embraer E195-öseinek kivonására készül az Austrian

iho/repülés   ·   2025.04.28. 12:00
_austrian_airlines_

A regionális jetek váltótípusán azonban még töprengenek a Lufthansa leányvállalatánál.

Az Austrian Airlines a közelmúltban kezdte meg flottájának modernizációját. Körülbelül egy éve érkezett meg a légitársaság első két, korábban a Bamboo Airways-nél szolgáló Boeing 787 Dreamlinere, illetve az első A320neo típusú repülőgépe, de a hosszútávú repülésekre alkalmas derékhad továbbra is kiszolgált madarakból, Boeing 767-esekből és 777-esekből áll. A regionális flotta alapja pedig az a 17, 2009–2012-ben épített Embraer E195 LR, amelyeket előzőleg a Lufthansa Cityline üzemeltetett.

A brazil gépek az elöregedett Fokker F70-es és F100-asokat váltották az Austriannél, holott az osztrák légitársaságnak eredetileg az Airbus A220-asok első üzemeltetői szerepét kellett volna betöltenie a Lufthansa csoporton belül. A terv azonban megváltozott, az A220-asokat a Swiss repüli, az Austrian Airlines-nak pedig jutottak az Embraerek.

Most pedig elérkezett az idő a keskenytörzsű, kéthajtóműves, közepes hatótávolságú, 120 üléses repülőgépek leváltására, ám az Austriannél még csak a döntéshozatali folyamat közepénél tartanak, értsd, egyelőre nem dőlt el semmi, vagy legalábbis nem árulták el, milyen irányban tapogatódznak. A légitársaság szóvivője szerint minden szóba jöhető típust alaposan kiértékelnek, és még határidőt sem szabtak maguknak – az elköteleződés ugyanis rendkívüli felelősséggel jár, mivel a cégcsoportnál elvárják a leányvállalatoktól, hogy az új repülőgépek beszerzésekor is igazolják pénzügyi életképességüket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek