Dunakeszi: a reptér megint leáll

iho/repülés   ·   2012.04.01. 10:00
cim

Lejárt a tulajdonosi hozzájárulás és a tulajdonos nem akarja meghosszabbítani: április elsejétől ismét nincs repülés Dunakeszin.

Mint arrról az iho/repülés is beszámolt, tavaly nyáron már volt egy leállás, majd szeptember végétől október végéig ismét megszűnt a repülés a soportrepülőtéren, mert az önkormányzat újra és újra megtagadta a tulajdonosi hozzájárulást. Utoljára március 31-i hatállyal kapták meg a reptéren működő klubok, viszont nem kapták meg a reptéren gépüket használó magánszemélyek. Most azonban a klubok sem repülhetnek, vagyis épp a tavaszi szezonkezdetkor áll le teljesen az élet Magyarország egyik legjelentősebb sportrepülőterén.

Ismét leáll a vitorlázórepülő...

Az MTI jelentése szerint a polgármester, a fideszes Dióssi Csaba azzal magyarázza a döntést, hogy szerinte az utóbbi időkben megszaporodtak a szabálytalan és lakossági panaszokat kiváltó repülések. Ezzel szemben az iho/repülés úgy értesült, hogy az önkormányzat kéréseit a reptér olyannyira figyelembe vette, hogy a Malév-klub a tavasszal esedékes hatósági motoros vizsgáit is inkább Gödöllőn repülték meg.

--- és a motoros kiképzés <br>(fotók. Márványi Péter, Vörös Attila)

A polgármester a távirati irodának úgy nyilatkozott, bízik abban, hogy csak átmeneti időre maradnak a földön a gépek. Dióssi még a tavalyi leállások kapcsán az iho/repülés kérdésére úgy foglalt állást, hogy Dunakeszi önkormányzata  értéknek tartja, hogy Dunakeszin vitorlázó sportrepülés működik, ezt hosszú távon érdemes megtartani, ez ugyanúgy a város értékeihez tartozik, mint a lósport. „Nyilván vannak olyan kérdések, például a motoros repülés, amelyben meg kell találni a lakosságnak is elfogadható egyensúlyt, hiszen a reptér a város közepén fekszik. De a vitorlázórepülés kérdését hosszú távon szeretnénk megoldani.”

Tavaly nyáron és ősszel már két ízben hetekre elnéptelenedett a repülőtér

Ősszel Porubcsánszky Lajos, a Malév Repülőklub ügyvezető elnöke még azt mondta, a március végi határidő lejárta előtt a klub meg fogja keresni az önkormányzatot: „ha esetleg van további kérdése, kérése a repülőtér üzemben tartásával kapcsolatban, azt időben tudjuk teljesíteni, azért, hogy a jövő évi szezont zökkenőmentesen kezdhessük”.

Benedek János, a klub elnöke a távirati iroda kérdésére cáfolta a szabálytalan repülések vádját. Szerinte a tulajdonosi hozzájárulás meghosszabbításának elmaradását senki sem indokolta.

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.