A szerbek már a határon vannak
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
A terelt tehervonatok mindig izgalmas fotótémák. Az évek óta tartó kínai projekt keretein belül megvalósuló BuBe, azaz Budapest–Belgrád vasút kivitelezése mellett a teherforgalom nem állhat le. Így a vonatok kénytelenek alternatív útvonalon közlekedni – szerencsére.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
A szerb nemzeti személyszállító vasút, a Srbija Voz 2021 végén rendelt meg tizennyolc villamos motorvonatot a svájci gyártótól, regionális viszonylatokra. A megállapodás már a harmadik üzlet a felek között.
A svájci gyártó két siedlcei összeszerelésű járművet: a szerbek új Flirtjét és a szarajevói Tango villamost hozta el az idén tizenötödik alkalommal megrendezett gdański nemzetközi vasúti szakkiállításra. A járművek jelentős mértékben javítják majd a balkáni régió tömegközlekedését.
Március 15-én mindkét vágányra visszatérhetnek a vonatok a teljesen átépített Belgrád–Újvidék vonalszakaszon – és már akár kétszázas tempóval is suhanhatnak.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a Srbija Voz hármat vesz a Stadler emeletes vonataiból, melyeket Belgrád és Újvidék között fognak használni a megújult pályán.
Több Ganz-MÁVAG gyártmányú, 641-es sorozatú dízelmozdonyt is elért a végzet.
Hatvan év jutott a Sinobuszoknak Szerbiában. A még megmaradt szabadkai állománnyal lángvágó végzett a napokban. Vagy valami más...
A már csak néhány működő 641-es közül most a 330-ast pofozták ki kívül-belül.