A GYSEV és a magyar érdek
Harctéri jelentésben számolt be a szakminisztérium arról, hogy minősített többségi tulajdonos lett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben a magyar állam.
Harctéri jelentésben számolt be a szakminisztérium arról, hogy minősített többségi tulajdonos lett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben a magyar állam.
A december 15-étől életbe lépő, 2024–2025. évi belföldi közforgalmú vasúti menetrendben a jelenleg érvényeshez képest mindössze kisebb változások várhatók a GYSEV működési területén, valamint a Sopron–Budapest intercity-közlekedésben.
Vagy, ha úgy tetszik, ennyit ad át a MÁV üzemeltetésre, köztük olyanokat, mint a 20-as, a Bakonyvasút, a 26-os Keszthelyig, vagy a 17-es Nagykanizsáig, az őrihodosi irányról nem is beszélve. Kilencszáz munkavállaló is átmegy.
A cég továbbra is közös marad: ahogy eddig, a jövőben is kisebbségi tulajdonosként lesz jelen az osztrák állam.
Kormányhatározat született a Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság kilenc plusz két motorvonata beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan száz százalékos mértékű egyedi állami garancia vállalásáról a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre.
A GYSEV Vulkapordány és Ebenfurt között augusztus közepétől végéig pályaépítési munkákat végez, a tehervonatokat elterelik.