Közbeszerzési eljárás keretében választják ki a nagyállomások funkcióbővítő befektetőit
Az új kiírást követően is 2026-ban kezdődnek az építkezések.
Az új kiírást követően is 2026-ban kezdődnek az építkezések.
Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés.
A kérés meglepő és a pályázat jelenlegi fázisában nem is teljesíthető, mivel a kért információk, adatok túlnyomó többsége csupán a beérkezett ajánlatok értékelése, majd az azokra épülő koncepciók kidolgozása után állhat rendelkezésre.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
Újabb fejezetéhez érkezett a GYSEV Zrt. állomásfelújítási programja; a vasúttársaság egy év leforgása alatt végzett a teendőkkel.