Cargolux-Jumbók Budapesten: túl a 3500. járaton

iho/repülés   ·   2020.08.06. 09:00
cargolux_jumbo_bud04

Tizennyolc év, több, mint 200 ezer tonna elektronikai, autóipari, gyógyszeripari légiáru vagy épp élőállat. A Cargolux hozta először hozzánk, legelső útján, a 747-8-ast.

A Budapest Airport a napokban köszöntötte a Cargolux légitársaság 3500. légiáruszállító járatát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légitársaság 2002-ben kezdte meg működését a Liszt Ferenc Repülőtérre, elsősorban távol keleti importra és magyarországi exportra alapozva, és tizennyolc éve megszakítás nélkül üzemel a magyar főváros repülőterére – hangzik a reptérkezelő közleménye.

A Cargolux járathálózata elsősorban hongkongi és csengcsoui járatokból épült fel, amelyek Budapestről a luxembourgi központba folytatják útjukat, ahol számtalan desztinációba kapnak tovább szállítási lehetőséget világszerte. Ebben rejlik a luxemburgi légitársaság vonzereje és sikere is: a légiszállítási iparág számára kulcsfontosságú a széles elérhetőséget biztosító hatékony útvonalhálózat és szállítási kapacitás.

– Az elmúlt 18 év számos örömteli pillanatot és kihívást tartogatott számunkra: 2008 után közösen éltük át a gazdasági világválság hatásait, de 2019-ben együtt ünnepelhettük azt a napot, amikor a Cargolux jumbója elsőként gördült be az új BUD Cargo City előterére

– nyilatkozta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. – 2020-ban, a koronavírus járvány elleni harcban minden korábbinál fontosabbá váltak a dedikált cargo járatok: ebben az időszakban a Cargolux repülőgépei is garantálták az orvosi eszközök leghatékonyabb szállítását.

Portálunk számára meghatározó pillanat volt, amikor a magyar médiában először adhattunk hírt egy új Boeing-típus első kereskedelmi útjáról, amelynek egyik állomása Budapest volt. A 747-es 8F változata 2012-ben állt szolgálatba, a Cargolux volt a kibocsájtó légitársaság, egyébként ez az egyetlen Jumbo-változat, amelynek gyártása még mindig zajlik, bár valószínűleg újabb megrendelés híján 2021-ben felhagynak ennek a nagyszerű típusnak az összeszerelésével Everettben. Mindenesetre akkori helyszíni riportunkban a Cargloux kapitánya elismerően nyilatkozott a minden korábbinál hosszabb törzsű, nagyobb kapacitású, modernizált teherszállítóról.

A Budapest Airport további információkat közöl a társaságról:

„Európa vezető teherszállító légitársaságának korszerű, hatékony áruszállító flottája tizennégy Boeing 747-8 típusú repülőgépből és tizenhat Boeing 747-400 típusú repülőgépből áll. A Cargolux globális útvonalhálózatában több mint hetvenöt úti célra üzemeltet menetrendszerű teherszállító járatokat. A társaság mintegy nyolcvanöt irodával rendelkezik több mint ötven országban, és kiterjedt globális közúti áruszállító flottája kétszázötven desztinációt szolgál ki, teljes és részleges charter szolgáltatást is kínálva. A Cargolux külső megrendelők részére repülőgép-karbantartást is nyújt korszerű kétállásos hangárjában Luxemburgban.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.